Προς ένα μανιφέστο για την Ποίηση τού εικοστού πρώτου μεταβατικού και μεταιχμιακού αιώνα…
Ματαιοδοξία ή υγιής φιλοδοξία
Γράφουμε ποίηση για την ψυχή μας:
Για να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι,
Για να βοηθήσουμε τους άλλους ανθρώπους,
Όλα τα έμβια όντα,
Για να ενισχύσουμε τη ζωή,
Για να προστατεύσουμε το περιβάλλον,
Για να αναστρέψουμε την οικολογική καταστροφή
«για να πιστέψουμε ότι υπάρχει κάτι εκεί έξω
Πλατύτερο από την ανασφαλή αλαζονεία μας»…
*
Όσο κι αν τάζεις
Όσο κι αν τρέχεις επί τόπου,
Βήματα σημειωτόν,
Ενέργεια σπαταλάς…
Εκτός εάν
Ένα χαμόγελο συμπόνοιας,
Μία χειρονομία ανθεκτικής ανεκτικότητας
Χαρίσεις στους άλλους
Αφειδώς,
Χωρίς να υπολογίζεις,
Δίχως να προσμετράς
Αντίχαρες, πλεονεκτήματα, αντισταθμιστικά
Οφέλη…
*
Ματαιοδοξία ή υγιής φιλοδοξία;
Ποιητές ή κακοποιητές;
Διαλέξτε. Επειγόντως.
«Ο καιρός γαρ εγγύς».
Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας
9ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Αθηνών, 24 με 27 Σεπτεμβρίου 2023
Στους μικρόψυχους καιρούς ένα σπουδαίο, διεθνές λογοτεχνικό γεγονός που αφουγκράζεται τις αγωνίες του πλανήτη
Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου, 7 μ.μ.
Σπίτι της Κύπρου, Ξενοφώντος 2Α
Εκονο-ποίηση 2023
Συντονίζει ο Κωνσταντίνος Μπούρας
Επιμελείται η Σοφία Βλάχου-Γαρπόζη
Με έργα ζωγραφικής, κολάζ και φωτογραφίες, συμμετέχουν οι:
Γιώργος Γώτης, Ευτυχία Αλεξάνδρα-Λουκίδου, Λίλη Μιχαηλίδου, Κωνσταντίνος Μπούρας, Ηρώ Νικοπούλου, Λιλή Ντίνα, Μαριέττα Πεπελάση, Βασίλης Ρούβαλης, Γιάννης Στεφανάκις, Κωστής Τριανταφύλλου.
9ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Αθηνών, 24 με 27 Σεπτεμβρίου 2023
9ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Αθηνών, 24 με 27 Σεπτεμβρίου 2023
Στους μικρόψυχους καιρούς ένα σπουδαίο, διεθνές λογοτεχνικό γεγονός που αφουγκράζεται τις αγωνίες του πλανήτη
Στο 9ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Αθηνών του Κύκλου ποιητών, 51 ξένοι και Έλληνες ποιητές από 13 χώρες ερμηνεύουν τον κόσμο μέσω της ποίησης και διαβάζουν ποιήματά τους σε επτά σημεία των Αθηνών και του Πειραιά. Ένα πραγματικό φεστιβάλ λέξεων, ήχων, στίχων, μουσικής, κίνησης, βίντεο, ταινιών μικρού μήκους, απονομής βραβείου. Έναρξη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών την Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου στις 8 μμ, όπου την γενική επιμέλεια έχει ο σκηνοθέτης και συγγραφέας Θοδωρής Γκόνης. Λήξη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά την Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου στις 8 μμ. Ενδιάμεσα σταθμοί στο Σπίτι της Κύπρου, στα βιβλιοπωλεία Επί λέξει και Μωβ Σκίουρος, στο Μουσείο Μπενάκη, στο Ινστιτούτο Γκαίτε και στην Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς. Στο 9ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Αθηνών ακούμε γλώσσες πολλών εθνών που ακούν τη βαριά ανάσα της Γης. Κάτι μεγάλο, κάτι ωραίο, κάτι μοναδικό.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
9ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Αθηνών
Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου, 8:00 μ.μ.
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Σκηνοθετεί ο Θοδωρής Γκόνης
Οι ποιητές επί σκηνής Tοζάν Αλκάν, Αναστάσης Βιστωνίτης, Ζέφη Δαράκη, Κνουτ Έντεγκορτ, Αντώνης Μακρυδημήτρης, Παντελής Μπουκάλας, Κωνσταντίνος Μπούρας, Κριστίνα Νταμπρόφσκα, Ναταλίγια Ντόβγοπολ, Ρικάρντο Ντουράντι, Αλίσια Στόλινς, Σιάμ Σούντχακαρ, Μοσάμπ Αμπού Τόχα, Τίτος Πατρίκιος, Δήμητρα Χ. Χριστοδούλου, καθισμένοι σε ένα μεγάλο τραπέζι, διαβάζουν χαμηλόφωνα το ποίημα που αγαπούν, δύο ηθοποιοί απαγγέλλουν και σερβίρουν ταυτόχρονα κόκκινο κρασί στα ποτήρια των ποιητών, ένας μουσικός παίζει μουσική, στην οθόνη προβάλλονται τα πρόσωπα των ποιητών και των ηθοποιών-σερβιτόρων. Ατμόσφαιρα γιορτής. Μια βραδιά λέξεων, ήχων, στίχων, μουσικής, κίνησης, βίντεο. Συμμετέχουν οι ηθοποιοί: Αναστασία Ραφαέλα Κονίδη και Αναστασία Χατζάρα. Πιάνο: Θοδωρής Ιωσηφίδης. Σκηνογράφος: Ματίνα Μέγκλα.
Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου, 6 μ.μ.
Μουσείο Μπενάκη, Οδός Κουμπάρη
Συντονίζει η Αναστασία Σιώτου
Πολ Βαγγελίστι, Χρήστος-Αρμάντο Γκέζος, Δημήτρης Γκιούλος, Κνουτ Έντεγκορτ, Αγγελική Κορρέ, Κριστίνα Νταμπρόφσκα
Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου, 8 μ.μ.
Βιβλιοπωλείο «Επί λέξει», Ακαδημίας 32
Συντονίζει η Δήμητρα Χριστοδούλου
Κατερίνα Αυγέρη, Πέτρος Λυγίζος, Παυλίνα Μάρβιν, Ρικάρντο Ντουράντι, Σιάμ Σουντχακάρ, Πέτρος Στεφανέας
Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου, 8 μ.μ.
Σπίτι της Κύπρου, Ξενοφώντος 2Α
Εκονο-ποίηση 2023
Συντονίζει ο Κωνσταντίνος Μπούρας
Επιμελείται η Σοφία Βλάχου-Γαρπόζη
Με έργα ζωγραφικής, κολάζ και φωτογραφίες, συμμετέχουν οι Γιώργος Γώτης, Ευτυχία Αλεξάνδρα-Λουκίδου, Λίλη Μιχαηλίδου, Κωνσταντίνος Μπούρας, Ηρώ Νικοπούλου, Λιλή Ντίνα, Μαριέττα Πεπελάση, Βασίλης Ρούβαλης, Γιάννης Στεφανάκις, Κωστής Τριανταφύλλου
Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου, 8 μ.μ.
Βιβλιοπωλείο «Μωβ Σκίουρος», Πλατεία Καρύτση
Συντονίζει η Λένα Καλλέργη
Χρήστος Κολτσίδας, Πίτερ Κόουλ, Δημήτρης Λεοντζάκος, Ναταλίγια Ντόβγοπολ, Φάνης Παπαγεωργίου, Αλέξανδρος Χρονίδης
Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου, 8 μ.μ.
Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς, Ηλιουπόλεως 102Α, Νίκαια
Συντονίζει η Ειρήνη Ρηνιώτη
Χέλεν Άιβορυ, Θάνος Γώγος, Μαρία Ντεγιάνοβιτς, Θωμάς Τσαλαπάτης, Άνα Μπρνάρντιτς, Μάρτιν Φιγκούρα
Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου, 8 μ.μ.
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής
Συντονίζει η Ειρήνη Παπακυριακού
Χέλεν Άιβορι, Μαριγώ Αλεξοπούλου, Πολ Βαγγελίστι, Παναγιώτης Βούζης, Γιώργος Γώτης, Λένα Καλλέργη, Πίτερ Κόουλ, Γιώργος Μπλάνας, Ηρώ Νικοπούλου, Γιάννης Πατίλης, Ειρήνη Ρηνιώτη, Μάρτιν Φιγκούρα, Λιλιάνα Φούρτζη, Λίνα Φυτιλή, Αλέξανδρος Χρονίδης
Απονομή του βραβείου The Barbara Fields-Siotis Poetry Award του Κύκλου ποιητών στον ποιητή Γιώργο Μπλάνα. Εισήγηση Αγγελική Κορρέ.
Η Ναταλία Γεράκη (φλάουτο) και η Σίσυ Μακροπούλου (άρπα) ντύνουν μουσικά την βραδιά με το «Μαγικό ξημέρωμα πάνω στον ‘‘πρωινό’’ τρόπο» του Ραβί Σανκάρ (1920-2012), τον «Χορό των Μακαρίων Πνευμάτων» του Christoph Willibald Gluck (1714-1787) και το «Μεταξύ πράξεων» του Jacques Ibert (1890-1962).
****
Κακο-ποιητές / κακό – ποιήτριες
Ποιητές ή κακοποιητές;
Εσείς τι διαλέγετε να είστε;
(συμπληρώνετε κατά βούλησιν):
Μιχάλης Κατσαρός
ή…. Πλατύποδη Κατσαρίδα;
Μελισσάνθη ή … Αγριάνθη;
Ίβυκος ή … Επάγγελμα Συκοφάντης;
Σαπφώ ή … Επαμφοτερίζουσα Πόρπη;
Ευριπίδης ή … Αγκάθων;
Χριστιανόπουλος ή … Παπατζής;
Καβάφης ή … Σκιτζής;
Μολιέρος ή … Ταρτούφος;
Αλσέστ ή … Ορόντ;
Μότσαρτ ή … Σαλιέρι;
*
Ο Μότσαρτ γελούσε,
Ο Σαλιέρι όχι (δεν είχε κανένα λόγο άλλωστε).
*
Μη λησμονήσετε
Να πάρετε
Πολλά αποθέματα ξηρασίας μέσα σας,
Αφού το μέλλον σας
Προβλέπεται
Να έχει
Πολλές μα πάμπολλες πλημμύρες…
(παραφράζοντας τον Μιχάλη Κατσαρό).
Τετάρτη 20/9/2023
Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας
Η ξηρασία επιμένει εσωτερικώς… Μιχάλης Κατσαρός, ένας συνομιλητής τών πρώτων φοιτητικών μου χρόνων.
Μιχάλης Κατσαρός
Μεταξύ νερού και λευκού μαρμάρου
Με την αμμωνία ακόμα στα ρουθούνια
Εμφιλοχωρεί η ποίηση
Τών σπαταλημένων ωρών
Παρατηρώντας το ανέφικτο
Με την πικρίλα στο στόμα
Που γεύονται όλοι οι ερασιτέχνες
Τού έρωτα
Που δεν αντέχουν
Τής επιθυμίας
Εκπλήρωση
Σφριγηλή.
Μετά σε καταλαμβάνει
Πάλι ξηρασία
Σκαιά…
Κάτασπρη η μοναξιά
Τού μαρμάρου
Μακριά από το νερό…
Το τρεχούμενο
Στην «πρεσβεία»
Τού Συντάγματος…
Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας
https://konstantinosbouras.gr
(Ποίημα γραμμένο για την παρουσίαση τού ειδικού τεύχους τού περιοδικού «Νέο Επίπεδο» που είναι αφιερωμένο στον ποιητή Μιχάλη Κατσαρό και γράφουν διακεκριμένοι συνάδελφοι.)
https://www.efsyn.gr/tehnes/art-nea/404685_ekdilosi-kai-ekthesi-sti-mnimi-toy-spoydaioy-poiiti
«Ευριπίδης» από και με τον Δρ Κωνσταντίνο Μπούρα με την ΕΥΓΕΝΙΚΗ, ΈΚΤΑΚΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ τού διεθνούς φήμης πρωταγωνιστή ΜΙΧΑΗΛ ΔΟΥΚΑΚΗ στο ΊΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ, Παρασκευή 15/9/2023, 7μμ, με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ
https://mcf.gr/el/%ce%b5%cf%85%cf%81%ce%b9%cf%80%ce%af%ce%b4%ce%b7%cf%82/
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ PERFORMANCE με την συμμετοχή τού κοινού
βασισμένη στο βιβλίο μου Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ που μπορείτε να διαβάσετε (και να τυπώσετε) ελεύθερα στο:
https://www.openbook.gr/o-thanatos-toy-eyripidi/
Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΈΡΓΟΥ ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ:
Παρακολουθούμε τον Ευριπίδη στο άγνωστο (τελευταίο και στερνό) κομμάτι της ζωής του στην Πέλλα, στην αυλή τού Αρχέλαου (παππού τού Μεγαλέξανδρου), όπου συγγράφει τρία δράματα: την πατριωτική «Ιφιγένεια εν Αυλίδι», τις ανατολίτισσες «Βάκχες» και έναν χαμένο διθύραμβο για τον οικοδεσπότη βασιλιά και την ένδοξη καταγωγή του (η τραγωδία με τίτλο «Αρχέλαος» δεν σώζεται μήτε αποσπασματικά). Δεν φαίνεται να είχε όμως ιδιαίτερη επιτυχία κι ίσως αυτό να συνέβαλε στον μυστήριο θάνατό του από κάποια σκυλιά που τον κατασπάραξαν (ο κυνοκέφαλος Άνουβις στα αιγυπτιακά μυστήρια τής Ίσιδος και του Οσίριδος, που ήταν πολύ διαδεδομένα τότε στα εμπορικά λιμάνια τής ανατολικής Μεσογείου, τουλάχιστον εκεί…).
Η διαδραστικότητα τού όλου θεάματος βασίζεται σε ερωταποκρίσεις, όπου το κοινό απαντά ελεύθερα και εθελοντικά με σκοπό να καλυφθούν ιστορικά, φιλολογικά, λαογραφική ή και μυθολογικά κενά διερευνώντας αντιφάσεις στην παράδοση, διαιώνιση και πρόσληψη (“reception”) όλων των σχετικών (ή και αλλότριων) μύθων που συμβάλλουν σε ένα πολύ-πολιτισμικό αμάλγαμα τού παρελθόντος, το οποίο δεν διέφερε και πολύ από την σύγχρονη παγκόσμια κοινωνία τού διεθνούς εμπορίου. Η παρακμάζουσα Αθήνα τού Πελοποννησιακού Πολέμου, η καταδίκη τού Σωκράτη, οι αυτοεξορίες μεγάλων πνευματικών διδασκάλων (όπως ο Αισχύλος, ο Πυθαγόρας, ο Ευριπίδης κ.ά.) είναι ενδεικτικές μιας κινητικότητας που μοιάζει με την σημερινή. Γινόταν και τότε «εξαγωγή εγκεφάλων», αιμορραγία ταλαντούχων προς το «εξωτερικό» (όπως κι αν εννοεί ο καθένας και η κάθε εποχή τα «σύνορα»). Τα όρια όμως των εκάστοτε ανθρώπων μεταβάλλονται ανάλογα με την αέανη σύγκρουση Λογικής και Ά-Λογου (που δεν είναι ταυτόσημο με το Παράλογο). Είχε όμως κι εκείνη η μακρινή εποχή «αποδόμηση», γενικώς…
Το video–art είναι φιλοτεχνημένο από τον ίδιο τον συγγραφέα-performer βασισμένο σε ψηφιακά (επιζωγραφισμένα) κολλάζ που φιλοτέχνησε.
Η παράσταση εντάσσεται στο «θέατρο βαλίτσας» και μπορεί να μεταφερθεί σε οποιαδήποτε πόλη τού κόσμου με μηδενικό κόστος.
Η παράσταση (σε κλειστό χώρο αυτή τη φορά και με video art φιλοτεχνημένο από τον συγγραφέα) και με την πολύτιμη ενεργό πρωταγωνιστική συμμετοχή τού Μιχάλη Δουκάκη θα γίνει την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου στις 7μμ στο Ίδρυμα ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ.
Μιχάλης Δουκάκης:
Ηθοποιός και σεναριογράφος με δεκαετή εμπειρία δουλειάς και αρκετές συμμετοχές σε θέατρο και κινηματογράφο στο Λος Άντζελες, το Λονδίνο και την Ελλάδα.
Actor and writer with extensive training and work experience in Los Angeles, London, and Greece.
Για περισσότερες πληροφορίες:
Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας
Γιατί υπάρχει σύγχρονη, πρωτότυπη δραματική ποίηση εμπνευσμένη από την αρχαία Μυθολογία, όπως μας παραδόθηκε μέσα από τα κλασικά κείμενα…
Ζήσαμε ένα τραυματικό καλοκαίρι (με πυρκαγιές, με θανάτους, με θεατρικές ασυδοσίες… και άλλα δεινά).
Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά (που όσο κι αν δεν είναι τόσο θορυβώδης ως αντίλογος, που όσο κι αν δεν έχει τους υλικούς πόρους να καταστεί «αντίπαλον δέος»)
δροσίζει όμως τις ψυχές μας
με την ανιδιοτέλεια τής πνευματικής προσφοράς.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΟΝ ΘΩΜΑ ΛΙΩΛΟ, ΤΗΝ ΑΡΤΕΜΙΔΑ ΑΓΑΘΟΠΟΥΛΟΥ ΚΙ ΌΛΑ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ «ΦΑΟΣ»
για την δια βίου συνοδοιπορία
και για το βάλσαμο που ποθούν οι βασανισμένες ψυχές μας.
ΌΤΑΝ ΔΕΙΤΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΓΡΑΨΤΕ ΔΥΟ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ, ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΑΣ ΑΠΟΚΡΙΣΗ…
κωνσταντίνος μπούρας ευγνώμων…
για την ευριπίδεια ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ
Κωνσταντίνος Μπούρας
Ανδρομάχη
(Μονόλογος)
Τώρα ετοιμάζομαι για τον τρίτο γάμο με τον αντραδελφό μου Έλενο στη χώρα των Μολοσσών. Για να βρει ο γιος μου βασίλειο να βασιλέψει, για να μη χαθεί το γένος του Πριάμου και το γένος του Πηλέα. Δούλη στο παλάτι του Νεοπτόλεμου γέννησα τον εγγονό του Αχιλλέα και παραλίγο να κακοπάθω εγώ κι αυτός από τα κοφτερά νύχια της Ερμιόνης, της κόρης του Μενέλαου και της Ελένης της καταραμένης. Τώρα όλα τελειώσανε: ο Νεοπτόλεμος κείτεται νεκρός στους Δελφούς, κι ο Ορέστης παντρεύτηκε τη λυσσασμένη Ερμιόνη.
Τώρα πορεύομαι για κει που δεν υπάρχει σκοτεινιά, τώρα πορεύομαι για εκεί που η τρίτη μέρα ανέφελη ανατέλλει. Τώρα επιστρέφω στην παιδική αγκαλιά του αντραδελφού μου του Έλενου, του βυθισμένου για ώρες στη νάρκη, να μου χαϊδεύει αργά το ριζαύτι κι άλλοτε τη δειλή μου χαίτη. Απολιθωθήκαμε βαθιά στη θάλασσα που κολυμπούσαμε από τη λάβα ενός ηφαιστείου που μας κατέκαψε πλημμυρίζοντας με χρώματα την όρασή μας. Θα μας βρουν μετά από δύο ή τρεις ή δέκα εκατομμύρια χρόνια και θα μας μισήσουν που είχαμε την πολυτέλεια ν’ απομείνουμε αναλλοίωτοι την ώρα που χύναμε σπονδές στην Αφροδίτη.
Είναι περίεργο που δεν θυμάμαι πια ο Έκτορας πώς ήταν, πώς αγκάλιαζε, πώς έπιανε με το δεξί του χέρι το ακόντιο, πώς χάιδευε το κεφάλι που μου φέρανε λιωμένο στα βράχια. Έπειτα τα λησμόνησα όλα, όπως χωνεύει η θάλασσα το χρυσάφι του δειλινού στη μαυρίλα της νύχτας. Ακολούθησα τον Νεοπτόλεμο, τον γιο του πιο μεγάλου εχθρού του Έκτορα, τον γιο του αντίπαλου του άντρα μου. Κάποιες νύχτες, όταν το λυχνάρι τρεμόπαιζε, έμοιαζαν τόσο Νεοπτόλεμος και Έκτορας! Τότε κατάλαβα τον έρωτα και την αμάχη των αντρών, που είναι στο βάθος το ίδιο πράγμα: η δίψα ν’ αλλάξουνε ψυχές, να μεταγγίσουν ομορφιά και τόλμη· κι εκείνο το σπινθήρισμα στα μάτια που γυναικώνε μήτρα δεν χωράει. Ο Έκτορας έγινε ο Αχιλλέας σκοτώνοντάς τον. Κοιμόμουνα με τον Αχιλλέα μένοντας πιστή στον Έκτορα, κοιμόμουνα με τον Έκτορα μένοντας πιστή στον γιο του Αχιλλέα επίσης. Πάλι αυτή η σκοτεινιά που βελονιάζει τα φρένα μ’ απολιθώματα γύψου. Ποια είμαι, τι είμαι; Η αιώνια χήρα που θρηνεί τα σκοτωμένα παιδιά της; Η νόμιμη πόρνη σφαγιασμένων εραστών; Και τα παιδιά μου είναι όλων τους παιδιά, τους μοιάζουν μ’ έναν δαιμονικό και φωτεινό συνάμα τρόπο, όπως όλα τα ηλιοτρόπια μοιάζουν στον πατέρα τους τον ήλιο.
Σιγή. Τώρα θα γυρίσω πίσω στον Έλενο και στην αθωότητα της παιδικής ηλικίας. Τώρα θα του χαϊδεύω τα μαλλιά τις ατέλειωτες ώρες της βύθης, και τα παιδιά που θα κλωνίσω στη σάρκα μου θα είναι όλων μια συναίρεση, Ελλήνων και Τρώων, του Έκτορα και του Αχιλλέα, του Πηλέα και της Εκάβης, της Θέτιδας και του Πριάμου· και η τρελή αδελφή μου, η μάντισσα, στα τέκνα μου θα ενοικήσει, κι η σκοτεινή παρθενιά της αδελφής μου της Πολυξένης σαν αζουρίτης λίθος στα σπλάχνα μου θ’ ανθίσει. Σιωπή! Μιλώ πολύ. Θαρρώ πως θα μπορούσα να φτάσω σε βαθιά γεράματα αν αφηνόμουνα απλώς ν’ αναπνέω. Όμως οι πόλεμοι, το μίσος, το θανατικό παφλάζουν με τα λουλούδια των ηφαιστείων, και το ασπράδι των ματιών μας θειάφι, κι η κόρη των ματιών σου αιματίτης, ν’ απηχεί τη νοσταλγία των αιώνων που απηχούσε η γη, την αγνή αιμοβορία των τεράτων. Τώρα η σκοτεινιά θρέφει στην ψυχή μου το ρόδο της ερήμου, τώρα η σιγαλιά απλώνει τη ματιά μου για να χωρέσουν γαλαξίες και ήλιοι και σβησμένα άστρα, που καλύτερα να έμεναν αναφτά και ν’ απηχούσαν τους σταλαγμίτες αυλούς των αιώνων.
Είμαι η Ανδρομάχη. Τώρα ετοιμάζομαι για τον τρίτο γάμο με τον αντραδελφό μου Έλενο στη χώρα των Μολοσσών. Για να βρει ο γιος μου βασίλειο να βασιλέψει, για να μη χαθεί το γένος του Πριάμου και το γένος του Πηλέα.
Τα επαναλαμβάνω σαν ηχώ, στο απολίθωμα που είμαστε φυλακισμένοι, ψάρια στον βυθό της ευτυχίας, την ώρα που χύναμε σπονδές στην Αφροδίτη.
SOUS LA CONSTELLATION D’HECATE
Κωνσταντίνος Μπούρας. 1997. Στον αστερισμό της Εκάτης. Αθήνα-Γιάννινα: Δωδώνη.
«ο ΦΙΛΟΣ και τα ΦΙΔΙΑ»: ένα από τα γλαφυρότερα διηγήματά μου σήμερα (18/8/2023) στην εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ…
μπουραςΤΑΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑμαςΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΦΙΔΙΑ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΟΣ «ΤΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ ΜΑΣ»
ΠΟΥ ΕΠΙΜΕΛΕΙΤΑΙ Ο ΠΑΝΤΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΣ ΦΙΛΟΣ ΚΑΙ ΑΚΑΜΑΤΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΆΝΘΡΩΠΟΣ
ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΣ ΙΝΤΖΕΜΠΕΛΗΣ.
τον ευγνωμονώ από καρδιάς
κι είμαι στη διάθεση όλων σας
ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΩΣ
για τη συνδημιουργία μίας πνευματικής περιρρέουσας ατμόσφαιρας
που να μας ανυψώνει…
δικός σας πάντα,
κωνσταντίνος μπούρας ταπεινώς ευγνώμων