της Δανάης Λιοδάκη από την θεατρική ομάδα b.p.m theater group στο Studio Μαυρομιχάλη, μία θεατρική νεανική πόρτα φοιτητόκοσμου. Πάντα επίκαιρα, πρωτότυπα, πρωτοποριακά θεάματα που συνεχίζουν αενάως…

 

Από τον ποιητή, θεατρολόγο και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα

 

Αντικατοπτρικά ζευγάρια με αντιθετικές κινήσεις, ασύμμετρες και διαιωνιστικές τού σύγχρονου φαραωνισμού τής υπεραναλυτικής ψυχομετρικότητας που υπερβαίνει ακόμα και τις μακροοικονομικές αναλύσεις και μετρήσεις τής ανθρώπινης καταναλωτικής συμπεριφοράς.

Οι νέοι σήμερα καταναλώνουν σχέσεις, αφού με το σεξ έχουν ήδη κουραστεί από την αρχή τής εφηβείας.

Οι νέοι σήμερα εναλλάσσουν, καταστρέφουν, περιστρέφουν σχέσεις, επιστρέφουν επ’ ολίγον στην οικογενειακή ασφάλεια τής μοναξιάς τους και ξανά προς την δόξα περνούν των συγκρουομένων διαφορετικοτήτων που αδυνατούν να γεφυρώσουν οι όποιες απόπειρες ασκημένης ενσυναίσθησης.

Η ισότητα έχει επιτέλους επιτευχθεί, η κακοποιός πατριαρχία δεν έδωσε τη θέση της στην επίσης καταχρηστική μητριαρχία τής Κλυταιμνήστρας, της Αγαύης και της Μήδειας. Ευτυχώς αποδεχτήκαμε την πολυμορφία των ερωτικών εκφάνσεων και ξεπεράσαμε (τουλάχιστον στα χαρτιά) αγκυλώσεις αιώνων, όμως η Τεχνολογία… ο κώλαφος αυτός τής υπερπληθώρας των πληροφοριών που εισέρχονται απρόσκλητες στον εγκέφαλό  μας και ταράζουν την ψυχονοητική σωματικότητά μας, έχει δημιουργήσει μια επανάσταση, της οποίας οι συνέπειες έχουν γίνει αντιληπτές αλλά δεν έχουν επιμετρηθεί ακόμη.

Τα κινητά χώρισαν πολλά ζευγάρια και πολλά άλλα τα ένωσαν, προσωρινώς.

Το πρωτοποριακό αυτής τής παράστασης είναι η εναλαξιμότητα και η αντικαταστασιμότητα των πάντων (τόσο σε κειμενικό όσο και χωροταξικό επίπεδο). Εξηγούμαι: οι χιαστί κινήσεις των μελών δύο ζευγαριών, η φαινομενική απάντηση τού ενός στην αμέσως προηγούμενη ατάκα τού άλλου, με τον οποίο δεν βρίσκεται σε ευθύ και άμεσο διάλογο, δίνουν μια χορογραφική γεωμετρική θεώρηση αποστασιοποίησης από τα κοινά και τετριμμένα συναισθήματα μελοδραματικών, δακρύβρεχτων καταστάσεων.

Κι εμείς, οι μεσογειακοί λαοί και πληθυσμοί είμαστε επιρρεπείς στο νεορομαντικό μελόδραμα, υπερβαίνοντάς το όμως με δοκιμασμένες δόσεις ειρωνείας και αυτοσαρκασμού (τα απαραίτητα μπαχαρικά όλων των μεσογειακών παραστατικών τεχνών).

Τέσσερις ηθοποιοί συνταιριασμένοι και ισότιμοι. Θα ξεχωρίσω όμως τον φαινομενικώς (μόνον φαινομενικώς) συνεσταλμένον Αντώνη Χρήστου, για την άνεσή του στην απεύθυνση (ως προς το κοινό – τους καθημένους στην πρώτη σειρά θεατές), στοιχείο τής stand-up-comedy, την οποίαν τού προτείνω να καλλιεργήσει επειγόντως, ακόμα κι αν χρειαστεί να του γράψω εγώ κείμενα…

Αναφέρω όμως με θαυμασμό και τα τέσσερα ονόματα των υποκριτών που ακροβατούν ανάμεσα σε αισθήματα, συναισθήματα, μετεικάσματα, απολύτως ενορχηστρωμένοι, εναρμονισμένοι και μεταβολισμένοι (χάρη στην Δανάη Λιοδάκη και την σκηνοθεσία): Δάφνη Λαζαροπούλου, Παναγιώτα Παπαδημητρίου, Αντώνης Χρήστου, Δημήτρης Τσιγκριμάνης.

Processed with VSCO with e5 preset

Αξιοθαύμαστοι κι αξιοπρόσεκτοι απαξάπαντες οι συντελεστές αυτού τού δραστικού σκηνικού εκτοπλάσματος [με την θετική έννοια]:

Μουσική σύνθεση: Παύλος Κατσιβέλης

Επιμέλεια σκηνικών: Νικόλας Κανάβαρης

Κινησιολογία: Χρυσηίς Λιατζιβίρη

Προσαρμογή κίνησης: Στάλη Συμεών

Βοηθός σκηνοθέτη: Άλκηστις Ζιρώ

Βοηθός κινησιολόγου: Χριστίνα Σκλαβάκη

Σχεδιασμός φωτισμών: Γιώργος Αντωνόπουλος

Εικαστική επιμέλεια επικοινωνίας: Δημήτρης Βασδέκης

Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη

 

Από τις λίγες παραστάσεις που θα έβλεπα και θα ξαναέβλεπα με χαρά (κι όχι γιατί είναι δίπλα στο σπίτι μου). Δεν τα γνωρίζω αυτά τα παιδιά αλλά τα χειροκροτώ με ενθουσιασμό περισσό, υπερχειλίζοντα…

 

Μετ’ αισθήματος Δικαίου,

 

Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας, Επισκέπτης Καθηγητής Θεατρικής Κριτικής στο ΕΚΠΑ

https://konstantinosbouras.gr

 

info από το Δελτίο Τύπου:

«Hyperspace ή αλλιώς…»

Η θεατρική ομάδα b.p.m theater group παρουσιάζει

το θεατρικό έργο της Δανάης Λιοδάκη

«Hyperspace ή αλλιώς..»

 

Β’ Κύκλος Παραστάσεων

 

Πρεμιέρα 16 Μαρτίου

στο Studio Μαυρομιχάλη

 

Η ομάδα b.p.m (beats per minute) ιδρύθηκε το 2018 από αποφοίτους της δραματικής σχολής του Θεάτρου Τέχνης- Κάρολος Κουν και ήδη έχει καταφέρει να αποσπάσει το πρώτο βραβείο στο 1ο Adapt festival, να κατακτήσει την δεύτερη θέση στο 12ο Bob Theatre Festival και να παρουσιάσει με αξιοσημείωτη επιτυχία την παράσταση «Ένας ευγενικός νεαρός που φαινόταν ηλίθιος και δεν είχες κανένα λόγο να τον φοβάσαι». Η ομάδα επιμένει να παίρνει θέση με φρέσκο και νεανικό τρόπο σε ό,τι συμβαίνει σήμερα  γύρω μας και παρουσιάζει το πρωτότυπο, σύγχρονο θεατρικό έργο «Hyperspace ή αλλιώς..», γραμμένο μάλιστα από ένα από τα ιδρυτικά μέλη της.

 

Το «Hyperspace ή αλλιώς..» είναι ένα έργο που μιλάει για τους νέους – ομήλικους με τα μέλη της ομάδας b.p.m. Λίγο μετά τα είκοσι, λίγο πριν τα τριάντα. Είναι η ματιά τους, οι ελπίδες, οι αμφιβολίες, οι μεταπτώσεις σε ένα περιβάλλον που διαρκώς πάλλεται και καταρρέει στο χαοτικό τοπίο της ελληνικής κρίσης. Είναι οι φόβοι που συναντούν στο δρόμο που έχουν πάρει για να τους αποφύγουν.

Να μείνω ή να φύγω;

Τόπος της δράσης η Αθήνα και μια πόλη της Γερμανίας. Ένα ζευγάρι σε κάθε τόπο, μακριά και ταυτόχρονα απελπιστικά κοντά. Οι ήρωες διαπλέκονται χωροχρονικά και διαλογικά, πότε ρεαλιστικά και πότε στο χώρο του διαδικτύου, του ονείρου και της φαντασίας. Με όση αντοχή διαθέτουν παλεύουν να στήσουν τη ζωή τους εδώ ή επιλέγουν  να ξενιτευτούν ως λύση στην επισφάλεια και την ανεργία. Είναι η αστάθεια η μόνη σταθερά τους; Να μείνω ή να φύγω; Να φύγω ή να γυρίσω;

Το Hyperspace ή αλλιώς…” είναι μια φρρωση﷽﷽﷽﷽﷽﷽ ή να γυρίσω; Το τήματΕματα ρικάση που έμεινε μετέωρη. Γιατί; Γιατί φύγαμε για κάπου αλλού, γιατί κάτι άλλο σκεφτήκαμε, γιατί ακούστηκε κάποιος ήχος ειδοποίησης απ’ το κινητό. Ένα φλεγόμενο κουαρτέτο διαρκούς προσωρινότητας στο κατώφλι του έρωτα, της φυγής ή της επιστροφής και της ενηλικίωσης, αναζητά απαντήσεις που δεν υπάρχουν αδυνατώντας να δεχτεί, όπως σημειώνει ο Ηρακλής Λογοθέτης στον πρόλογο του θεατρικού έργου (εκδόσεις Κάπα), ότι ” το πρόσκαιρο έχει τη δική του ρήτρα οριστικότητας”.

 

Συντελεστές:

Κείμενο / Σκηνοθεσία: Δανάη Λιοδάκη

Μουσική σύνθεση: Παύλος Κατσιβέλης

Επιμέλεια σκηνικών: Νικόλας Κανάβαρης

Κινησιολογία: Χρυσηίς Λιατζιβίρη

Προσαρμογή κίνησης: Στάλη Συμεών

Βοηθός σκηνοθέτη: Άλκηστις Ζιρώ

Βοηθός κινησιολόγου: Χριστίνα Σκλαβάκη

Σχεδιασμός φωτισμών: Γιώργος Αντωνόπουλος

Εικαστική επιμέλεια επικοινωνίας: Δημήτρης Βασδέκης

Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη

 

Παίζουν: Δάφνη Λαζαροπούλου, Παναγιώτα Παπαδημητρίου, Αντώνης Χρήστου, Δημήτρης Τσιγκριμάνης

 

Πληροφορίες Παράστασης

Παραστάσεις:   Από Τετάρτη 16 Μαρτίου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων

Γενική Είσοδος: 12€

Μειωμένο: 8€

Ατέλειες: 5€

 

Διάρκεια παράστασης   70 λεπτά

 

Προπώληση εισιτηρίων:  ticketservices

https://www.ticketservices.gr/event/hyperspace-i-allios-studio-mavromixali/?lang=el&fbclid=IwAR1QKUccz9F1OknzDwzSNTFXfn9FXCdNYqi88ruNRx_PR4Cn9lpFx7H1w9Q

Τηλέφωνο κρατήσεων: 21 0645 3330

 

INFO:

https://www.facebook.com/bpmtheatergroup/

https://instagram.com/bpmtheatergroup?igshid=1raaubmdq5q7q

 

Studio Μαυρομιχάλη

Μαυρομιχάλη 134, Τηλ. 2106453330

 

*Κατά την είσοδό τους στο θέατρο οι θεατές οφείλουν να επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης, καθώς και πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης). Στη παράσταση θα τηρηθούν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας από τον Covid-19.