Από τον ποιητή και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα

Image

Η εικαστική έρευνα όταν διαπιδύει σε άλλους χώρους τού επιστητού ή του Αγνώστου εμπλουτίζεται με πολύσημους κώδικες κι αποκτά μια άλλη συμβολοποιητική κι ερμηνευτική των συμβόλων δυναμικότητα. Το παλμογράφημα διαχρονικών ελληνικών λέξεων όπως Αγών Έρως Ύδωρ Ειρήνη Ζωή Αρμονία Αήρ έδωσε στην εμπνευσμένη γλύπτρια Αγγέλικα Κοροβέση τις απαραίτητες κυματομορφές για να μεταπλάσει στον φαντασιακό της χώρο το Άλογο σε εύλογο και το μυστήριο σε οικείο. Η λέξη Ζωή θυμίζει ανθρώπινο σώμα, η λέξη Έρως αναλύεται στο πάντρεμα δύο κυματομορφών-σωμάτων, το Ύδωρ μοιάζει με παγωμένη υδροροή, η λέξη Ειρήνη μεταφράστηκε ιδιοφυώς από την εκπληκτικά πρωτότυπη και μοναδική γλύπτρια Αγγέλικα Κοροβέση στη συσσωμάτωση αλληλέγγυων όντων. Βεβαίως υπάρχουν και πιο σύνθετες απεικονίσεις τού Αόρατου, όπως ο “Δίσκος της Εξέλιξης”, που δεν ξέρω πόσο δαρβινικός είναι, προσομοιάζει όμως στον “Δίσκο τής Φαιστού” κι οπωσδήποτε τιμάει τον ελληνικό πολιτισμό απανταχού της Γης. Αυτή η ελληνοκεντρικότητα, χωρίς στείρους εθνικισμούς, αποκλεισμούς κι αντιπαραθέσεις αναδεικνύει την Αγγέλικα  Κοροβέση σε πρέσβειρα πολιτισμού. Μακάρι να πληθαίνουν αυτές οι φωνές που τιμούν το αληθινό πρόσωπο τής σημερινής Ελλάδας που αγωνίζεται κι αγωνιά, δημιουργεί και δοξάζει το ανθρώπινο μέτρο ως μόνη Ιδέα κυτταρική τής Δημοκρατίας.