από το ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ σε μία λαμπρή παράσταση.
Από τον θεατρολόγο και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα…
Παρακολούθησα χθες Δευτέρα 10 Ιουλίου στις 8.30 μμ την κωμωδία παρεξηγήσεων ΟΙ ΔΙΔΥΜΟΙ ΤΗΣ ΒΕΝΕΤΙΑΣ του Γκολτόνι στη μεγάλη αίθουσα της Ελληνογαλικής Σχολής ΖΑΝ ΝΤ ΑΡΚ (Ελευθερίου Βενιζέλου 12 Πειραιάς) κι ενθουσιάστηκα με την επαγγελματική επάρκεια, το κέφι και τον ενθουσιασμό αυτό των ερασιτεχνών που βάζουν κάτω πολλούς «αποκλειστικής απασχολήσεως» συναδέλφους τους. Ό,τι έλειπε σε εμπειρία και τεχνική το συμπλήρωναν σε αυθορμητισμό και χάρη. Είναι μεγάλη αισθητική ηδονή να απολαμβάνεις γνωστά κείμενα σε νέες, απρόσμενες εκδοχές.
Η πλαστοπροσωπία (ακόμα και μεταξύ διδύμων), το ψεύδος που γεννάει παράλληλα σύμπαντα και προκαλεί αύξηση της εντροπίας ενός κοινωνικού συστήματος οδηγώντας το προς το απόλυτο Χάος, είναι βέβαια απολύτως επίκαιρα φαινόμενα και στην Ελλάδα της Κρίσης καλόν είναι να προσεχθούν ιδιαιτέρως. «Η Αλήθεια θα σας λυτρώσει» δίδαξε ο Θεάνθρωπος. Ποιος είναι όμως έτοιμος να την αντέξει; Ποιος δεν έχει κάτι να κρύψει; Ποιος κρύβεται πίσω από το δάχτυλό του και νομίζει ότι κοροϊδεύει τους άλλους; Οι μεταβατικές κοινωνίες των αρχών του 19ου αιώνα, σε μια Ιταλία ψηφιδωτό, αντανακλούν κάλλιστα τις σημερινές απόπειρες παγκοσμιοποίησης δια του Χρήματος, ενώ τότε κάτι τέτοιο επιτυγχάνετο και δια του Έρωτος. Η αρχαία ελληνορωμαϊκή κληρονομιά ήταν ακόμα τότε πολιτισμικώς ισχυρή και κυρίαρχη τολμώ να πω. Σήμερα μπήκαμε στο μίξερ και … μαζί με τα ξερά καήκανε και τα χλωρά.
Πεδίο πολλών κοινωνιολογικών κι εθνολογικών σκέψεων αυτό το έργο του κλασικού πλέον διασκεδαστή και ψυχαγωγού, αυτοσχεδιαστικού κι αρχιτέκτοντα Κάρλο Γκολντόνι.
Ο Μάνος Χατζηγεωργίου είναι ένας μεγάλος ηθοποιός, σκηνοθέτης και δάσκαλος ηθοποιών. Ψυχούλα ο ίδιος κι απολύτως συγκροτημένος, με λελογισμένη χρήση του συναισθήματος και κοινωνικοποιημένη εξωστρέφει, ξέρει να διοχετεύει τον ενθουσιασμό σε υγιείς δημιουργικές μορφές κι από αυτή την άποψη είναι και δραματοθεραπευτής και δάσκαλος ψυχών.
Όλοι οι ηθοποιοί ήταν υπέροχοι. Ιδιαίτερα το εξαίσιο ντουέτο μάνας-κόρης (που διατηρούν αυτούς τους ρόλους και στη ζωή): η Μαρία Γαραζανάκη ως κόρη της Ντοτόρε και η Κατερίνα Παπουτσάκη ως Ντοτόρε-μεγαλοκυρία της Βερόνα έδωσαν κυριολεκτικά τα ρέστα τους σε αυθορμητισμό, χάρη. Τι ορθοφωνία, τι κίνηση, τι μπρίο, τι μεράκι! Ούτε οι παλιοί καλοί ηθοποιοί των ασπρόμαυρων ταινιών δεν είχαν τέτοια επαγγελματική παρουσία, χωρίς κενά, χωρίς μάταιους αυτοσχεδιασμούς, χωρίς ίχνος αμηχανίας.
ΟΜΩΣ ΌΛΟΙ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΞΙΖΟΥΝ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΕΥΦΗΜΟΝ ΜΝΕΙΑΝ:
Ηθοποιοί: Μαρία Γαραζανάκη, Κατερίνα Μπούμπα, Κατερίνα Παπουτσάκη, Κατερίνα Μαθιοπούλου, Κυριακή Ρενιέρη, Ηλίας Απριλάκης, Στέφανος Κοντοζανής, Κωνσταντίνα Μπέκου, Ναυσικά Νικολάου, Μάριος Ρενιέρης, Ντένης Γλολοχβάστοβ, Στράτος Παληάς, Γιώργος Ψωμιάδης, Μάρα Χονδροκούκη, Ανδρέας Ζαχαριάδης.
Σκηνοθεσία-Διδασκαλία-Επιμέλεια: ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
Κοστούμια: ΙΩΑΝΝΑ ΧΑΛΑ
Φωτισμοί: ΕΥΑ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Ήχος: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΟΝΤΟΖΑΝΗ
Εγγραφή c.d.: ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΟΥΝΤΖΗΣ
Βοηθός ενδυματολόγου: Γεωργία Βαμβούνη.
Ανυπομονώ να δω και την επόμενη δουλειά του ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ του ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ. Κάτι καλό θα είναι σίγουρα!!!!
Κωνσταντίνος Μπούρας