ΥΡΩ ΜΑΝΕ, σε ρόλο «Συμβολαιογράφου» στο Θέατρο Τζένη Καρέζη

 ΥΡΩΜΑΝΕσυμβολαιογράφος

Από τον θεατρολόγο και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα

Την Υρώ Μανέ τη γνωρίζω από το 1979, από το Κινηματοθέατρο «Ίριδα» όπου το Θεατρικό Τμήμα των Φοιτητών του Πανεπιστημίου Αθηνών επιδιδόταν σε σημαντικές παραστάσεις, με συντελεστές όπως: Δημήτρης Παπαδημητρίου, Πάνος Κυπαρίσσης, Μίνα Χειμώνα, Υρώ Μανέ, Πλάτων Μαυρομούστακος, Όλγα Μοσχοχωρίτου, Ελένη Μανιαδάκη-Μανιά κι η αφεντιά μου… Βεβαίως-βεβαίως. Σιγά που θα έλειπα από τέτοια μυσταγωγία. Ατέλειωτες πρόβες μέχρι το μεσονύκτιον. Κι ας με τραβολογούσαν τα μαθήματα και τα εργαστήρια στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Το μικρόβιο είχε ήδη μπει για τα καλά στις φλέβες και θα με οδηγούσε αργότερα (το 1990) στο νεοσύστατο τότε Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, απ’ όπου αποφοίτησα με άριστα και μετά πολλών επαίνων το 1994 για να συνεχίσω μεταπτυχιακά στη Νέα Σορβόννη, εις Παρισίους…

Την Υρώ Μανέ την παρακολουθώ όλ’ αυτά τα χρόνια εκ του σύνεγγις και την καμαρώνω. Είναι ωραίο να προοδεύουν οι άνθρωποι με τους οποίους ξεκίνησες μαζί πριν από σαράντα χρόνια! («Πώς πέρασεν η ώρα!», που θα έλεγε ο Καβάφης).

Στον «Συμβολαιογράφο» του Νίκου Βασιλειάδη, η Υρώ Μανέ δίνει τα ρέστα της στον ρόλο της περιοπτερούς και μικροχήρας Ερασμίας, που τη βιάζει ο «μπουγάς» αλλά προσοντούχος γαμπρός της, γιατί του σέρβιρε δολίως «κολοκύθια με τη ρίγανη» (ξέρω κι άλλες που έκαναν το ίδιο, αλλά δεν έπιασε το κόλπο και δεν έτυχαν της ιδίας …περιποιήσεως!).

Ορθώς χρησιμοποιεί υπερβολικά τα χέρια της, σε ένα υπερβολικά περιγραφικό παίξιμο, δεδομένου ότι η «κορνιζαρισμένη» επαγγελματίας, μόνο δια των …χειρών εξυπηρετεί τους θεριακλήδας πελάτας του περιπτέρου της.

Αυτό που θα φαινόταν υπερβολικά πρωτόλειο ή και ερασιτεχνικό σε μια άλλη παράσταση, η Υρώ Μανέ, το πλέκει και το υφαίνει σε υψηλή τεχνική κι η προσωπική της μανιέρα εμπλουτίζεται τα μάλα.

Δεν είναι τυχαίο που αυτός ο μονόλογος παίζεται και ξαναπαίζεται με τόση επιτυχία και δημιουργεί θεατρικές στιγμές κι ενσταντανέ αξιομνημόνευτα. Ερμηνεία άξια βραβείου. Λαϊκή αισθητική και θεματολογία, επίδειξη δεξιοτεχνίας από την ώριμη πλέον ηθοποιό Ηρώ Μανέ, που κατέχει πλήρως και αξιοποιεί κατά το δοκούν τα εκφραστικά της μέσα.

Μια παράσταση που δεν πρέπει να χάσετε. Θα γελάσετε με την καρδιά σας. Σπεύσατε στο «Θέατρο Τζένη Καρέζη» να απολαύσετε την αλησμόνητη κι αενάως επαναλαμβανόμενη Υρώ Μανέ.

Μετά λόγου γνώσεως και πεποιθήσεως,

Κωνσταντίνος Μπούρας

www.konstantinosbouras.gr

Info:

Συμβολαιογράφος, με την Υρώ Μανέ στο Θέατρο Τζένη Καρέζη

 

Ένας μονόλογος, μία παράσταση απολογία και εξομολόγηση μαζί.

Το έργο

Ένας βαθιά συγκινητικός μονόλογος μιας γυναίκας που ζει σε λάθος χώρο και χρόνο. Η Ερασμία, μια χήρα, μεγαλώνει τη μοναχοκόρη της, κλεισμένη σε ένα περίπτερο, εγκλωβισμένη στα ήθη και τα έθιμα της μικρής επαρχιακής πόλης που ζει, μέχρι τη στιγμή που τη θλιβερή, μονότονη ζωή της, διακόπτει ο έρωτας, το πάθος. Μπορεί όμως μια γυναίκα της ηλικίας της να αγαπήσει; Και η κοινωνία μέσα στην οποία ζει μπορεί να το ανεχτεί; Θύτης και θύμα μαζί, επιθυμεί το απαγορευμένο.

Η ταυτότητα της παράστασης

«Συμβολαιογράφος»
Με την Υρώ Μανέ στο μοναδικό ρόλο της Ερασμίας.

Κείμενο: Νίκος Βασιλειάδης
Θεατρική διασκευή: Εμμανουέλλα Αλεξίου- Γιώργος Καραμίχος
Σκηνοθεσία: Γιώργος Καραμίχος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Βιργινία Κυπριώτη
Σχεδιασμός φωτισμών: Μιχάλης Μπούρης
Σκηνικά: Χριστίνα Κωστέα
Κοστούμια: Έλενα Παπανικολάου
Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Νανούρης
Τραγούδι παράστασης: Κώστας Λειβαδάς
-Το τραγούδι ερμηνεύει η Υρώ Μανέ
Παραγωγή: Sound & Picture Theatre Production

Διάρκεια: 70′ λεπτά