ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΥΝΑΝΤΑΕΙ ΤΟ ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΚΙ ΈΤΣΙ ΑΠΟΦΕΥΓΟΝΤΑΙ ΑΤΟΠΗΜΑΤΑ παρομοίας θεματικής παραγωγών.

 

Από τον ποιητή, θεατρολόγο και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα

 

Ο παραδοσιακός πουριτανισμός των αγγλοσαξωνικής (και όχι μόνον) καταγωγής προτεσταντών έχει διαπιδύσει ως κυρίαρχη πολιτιστική περιρρέουσα ατμόσφαιρα του Δυτικού Κόσμου, τόσο που η διπρόσωπη υποκρισία θα έκαμε τον Ρωμαίο Θεό Ιανό να κοκκινίσει!!!

Ο γάμος ως καπιταλιστική σύμβαση, μετεξέλιξη της αναγεννησιακής οικοτεχνίας και της μεσαιωνικής φεουδαρχίας, απογυμνώνεται εδώ από το επιφανειακό του λούστρο κι απογυμνώνονται τα αλλοτριωμένα σώματα από τις ψευδαισθήσεις, τις παρανοήσεις, τις ειδωλοποιήσεις τους.

Η μόδα ως κυρίαρχος άξονας τού εκάστοτε κατεστημένου επιβολής νορμών, κανόνων και υποδειγμάτων προς συμμόρφωσιν, επιβάλλει στον Δυτικό Κόσμο την αναζήτηση τής αιώνιας νεότητας.

Παυσίλυπος και παυσίπονος πολιτισμός, με φρενιτικούς ρυθμούς υπερπαραγωγικότητος προκειμένου να επιτευχθεί η μεγίστη ανταγωνιστικότητα τής Οικονομίας οδηγώντας σε υπεράντληση των φυσικών κι ανθρωπίνων πόρων, σε κατασπατάληση της όποιας μορφής ενέργειας, στην κατάθλιψη, καταπόνηση, εξόντωση τού ανθρωπίνου σώματος που ασφυκτιά σε αφύσικες στάσεις κι αφύσικους ρυθμούς επιτάχυνσης.

Οι νέοι σύζυγοι ξεκινούν να στήσουν το ιδανικό σπιτικό τους ακολουθώντας το «αμερικάνικο όνειρο» και μετά από είκοσι χρόνια, επιτυχημένοι, με δύο παιδιά, με σπίτι, εξοχικό και δύο ή τέσσερα αυτοκίνητα, ανακαλύπτουν ξαφνικά πως έχουν λησμονήσει τα σώματά τους και τις χαρές τις ερωτικές.

Και τότε ρίχνονται με τα μούτρα να αναστήσουν την ήδη ταριχευμένη σεξουαλική τους ζωή. Δίαιτες, ινστιτούτα αισθητικής, θεσμοθετημένη πορνεία, εμπορευματοποιημένη αγορά βασισμένη στο δίπολο προσφορά-ζήτηση, μηχανήματα, βοηθήματα, εξαρτήματα, ενδύματα, εσώρουχα, μαστίγια, leathers, λέσχες, αγγελίες, ανταλλαγές…  φαντασία.

Το αποτέλεσμα είναι πενιχρό ούτως ή άλλως και δεν συγκρίνεται ούτως ή άλλως με την πάλαι ποτέ εφηβική ρώμη και νεανική ορμή.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε το πολυπόθητο για τα μικροαστικά γούστα μας happy-end!!!

Σε άλλες περιπτώσεις, κενό-απελπισία-διαζύγιο-χωρισμός-τραύμα-ψυχανάλυσις…

Υπάρχει και η stand-up comedy για να γελάσουμε με τα χάλια μας και να επιτύχουμε κάποιον βαθμό δραματοθεραπείας.

Τελικά, ο κάθε θίασος, ανάλογα με την παραγωγή, την στόχευση, το target-group, την πρόθεση του σκηνοθέτη, την διανομή, τους διατιθέμενους ανθρώπινους και υλικούς πόρους, μεταφέρει στα καθ’ ημάς ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΟ ΑΣΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ – ΑΛΙΜΟΝΟ – ΚΩΜΩΔΙΑ και που οι διάφοροι πολιτισμοί το λύνουν εδώ και αιώνες με διαφορετικούς τρόπους (όπως π.χ. η πολυγαμία, το ανατολίτικο χαρέμι…).

Δεν προτείνω φυσικά κάτι τόσο ασύμβατο με τα ήθη κι έθιμά μας, όμως απλώς επισημαίνω ως κριτικός ότι το θέατρο είναι ΚΑΙ καθρέφτης της κοινωνίας, ένα ανοικτό σχολείο μιμήσεως επιτυχημένων τρόπων και συμπεριφορών προκειμένου να εξασφαλιστεί η κοινωνική ειρήνη, η συμβατότητα και η συνεργατική λειτουργικότητα…

Οι εποχές αλλάζουν, οι άνθρωποι όχι και τόσο. Η εκάστοτε πολιτική ορθότητα είναι συνώνυμη της κατεστημένης ιδεολογίας και τροφοδοτεί τον καθημερινό φασισμό, τροφή τής απολυταρχικής εξουσίας. Επειδή όμως έχουμε την τύχη να ζούμε σε δημοκρατικές, ελεύθερες κοινωνίες, ας διαφυλάξουμε ως κόρην οφθαλμού το δικαίωμά μας στην σάτιρα, στην διακωμώδηση, στον καυτηριασμό ακραίων αντικοινωνικών υπερβολικών συμπεριφορών. Η κωμωδία είναι το αγαπημένο παιδί της Δημοκρατίας. Η εξαφάνιση, ο περιορισμός ή η λογοκρισία της θέτει εν αμφιβόλω τη βασική Ισονομία, Ελευθερία τής Έκφρασης και της ίδιας της Δικαιοσύνης εν τέλει (γραπτής και άγραφης…).

 

Στο συγκεκριμένο θέμα των σεξουαλικών αποξενωμένων συζύγων είναι ευρύ το φάσμα τής δραματουργικής διαχειρίσεως αυτού του πρωτογενούς υλικού που ρέπει από την τραγωδία τής Μήδειας στην κωμωδία τού sexy laundry.

 

Ας είμαστε ανοικτοί στο γέλιο. Το χιούμορ και ο αυτοσαρκασμός είναι το βασικό αντι-φασιστικό, αντι-ρατσιστικό εργαλείο.

Οι άλλοι είναι ο καθρέφτης μας. Όταν ανακύπτει μία Κρίση, καλόν είναι πριν αντιδράσουμε να προτάξουμε την ανάγκη για αυτογνωσία, αυτοβελτίωση, φιλότητα και ΑΓΑΠΗ εν τέλει…

 

Με σεβασμό, εκτίμηση, αναγνώριση κι ευγνωμοσύνη,

 

Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας, Επισκέπτης Καθηγητής Θεατρικής Κριτικής στο ΕΚΠΑ

https://konstantinosbouras.gr

 

info από το Δελτίο Τύπου:

 

Ο Σπύρος Παπαδόπουλος και η Δάφνη Λαμπρόγιαννη, ενώνονται με τα «δεσμά του γάμου» από 9 Δεκεμβρίου στο θέατρο ΚΑΠΠΑ. Οι δύο τους συναντιούνται  πρώτη φορά επί σκηνής, με αφορμή την τρυφερή κωμωδία της Michele Riml, «Sexy Laundry», που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Το “Sexy Laundry” είναι μια ξεκαρδιστική, όσο και συγκινητική κωμωδία, που έχουν παρακολουθήσει ήδη εκατομμύρια θεατές σε πάνω από 20 χώρες ανά τον κόσμο, ενώ έχει αποσπάσει διθυραμβικά σχόλια από κοινό και κριτικούς.

 

Για το έργο: 25 χρόνια γάμου, 3 παιδιά, λίγα παχάκια, ολίγη φαλακρίτσα, πολλή γκρίνια, πολλή ανασφάλεια, πολλή αγάπη και ολίγον sex!

 

Πού οδεύομεν;

 

Θ’ αφήσουμε τη συνήθεια να μας βγάλει στα βράχια, ή να πάρουν το τιμόνι τα αισθήματα;

 

Μήπως είναι πια αργά;

 

Ή μήπως να το ξαναπάρουμε απ’ την αρχή;

 

Καλά τα ερωτήματα, με τις απαντήσεις τι γινεται;

 

Ο Λάρυ και η Άλις σ’ ένα δωμάτιο πολυτελούς ξενοδοχείου, και με το εγχειρίδιο ΣΕΞ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ ανά χείρας, αμήχανοι, αξιοθρήνητοι και αξιολάτρευτοι, προσπαθούν να βρουν τις απαντήσεις… και το ερωτικό πάθος που έχει …ατονήσει με το πέρασμα του χρόνου.

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

Ημέρες και ώρες παραστάσεων

 

Τετάρτη 19:00 (λαϊκή απογευματινή)

 

Πέμπτη 21:00

 

Παρασκευή 21:00

 

Σάββατο 18:00 και 21:00

 

Κυριακή 20:00

 

 

 

Τιμές

 

Τετάρτη 15€

 

Πέμπτη 17€

 

Παρασκευή 20€

 

Σάββατο απόγευμα 15€

 

Σάββατο βράδυ 20€

 

Κυριακή 20€

 

Φοιτητικό 12€

 

ΑΜΕΑ –  Ανεργίας – Παιδικό – Θέσεις Περιορισμένης Ορατότητας 10€

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

 

 

 

ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ

 

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΔΑΦΝΗ ΛΑΜΠΡΟΓΙΑΝΝΗ

 

 

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

 

Σκηνοθεσία: Σπύρος Παπαδόπουλος

 

Μετάφραση: Νικολέτα Κοτσαηλίδου

 

Σκηνικά – Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη

 

Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας

 

Μουσική επιμέλεια: Ιάκωβος Δρόσος

 

Βοηθός σκηνοθέτη: Μελίνα Κατσακούλη