tikoitatere1

 

 

Από τον θεατρολόγο και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα

 

Σε αυτό το θεατράκι βλέπω μόνο επιτυχίες, με την έννοια ότι ακόμα κι οι αποτυχίες διαθέτουν σεμνότητα, καλές προθέσεις, χαμηλούς υπαρξιακούς τόνους κι ελάχιστη διάθεση αυτοπροβολής. Ένας όμορφος χώρος θεατρικός, αγγελικά πλασμένος. Ναι, συμβαίνουν κι αυτά στην αλλοπρόσαλλη, αναξιοκρατική, θορυβούσα κρίσιμη Αθήνα μας. Υπάρχει κι ο αντίπους, ο άλλος πόλος, βάσει του οποίου επιπλέουν οι αριβίστες κι οι μη έχοντες ιερόν και όσιον. Αλλά ας είναι… Αυτά συνέβαιναν από αρχαιοτάτων χρόνων γύρω από την Ακρόπολη. Τώρα όμως είναι καιρός ν’ αλλάξουν. Κι οι συγκυρίες βοηθούν στην αποκαθήλωση των ειδώλων, ειδικά αν είναι σαθρά και με τα χέρια βαμμένα μέσα στο μαύρο χρήμα, στη μωροφιλοδοξία, στη ματαιοδοξία και στο κυνήγι μαγισσών εναντίον κάθε άξιας κι αδέσμευτης φωνής.

Στο προκείμενο τώρα. Απόλαυσα αυτό το πρωτότυπο τέχνασμα του εμβρύου που μας απευθύνεται μέσα από τη μήτρα. Το επιθετικό «τι κοιτάτε ρε;», μου θύμισε το «Αντιθέατρο» της Μαρίας Ξενουδάκη. Τέλειο. «Βρίζοντας το κοινό». Μάλιστα. Του Πέτερ Χάντκε.

ti-koitate-re2

Εδώ ο Χρήστος Συριώτης βρίσκοντας μιαν ηθοποιό άξια να υποδυθεί το ο,τιδήποτε (κυριολεκτικώς) έφτιαξε την πλέον πρωτότυπη, απροσδόκητη κι όχι πάντα ρέουσα παράσταση της φετεινής θεατρικής περιόδου (για να το πούμε ελληνιστί, καθ’ ότι αυτό το «σαιζόν» μου θυμίζει συνοικιακή, επαρχιώτισσα μοδίστρα).

Αγγελικός, ρομαντικός, ιδεαλιστικός ο κόσμος που οραματίζεται το έμβρυο. Κι αυτό που μας προσάπτει είναι η απώλεια της Ελπίδας (με έψιλον κεφαλαίο). Μάλιστα. Και τι μπορούμε να απολογηθούμε εμείς, τα φτωχά «άπειρα όντα της στιγμής»; Τίποτα. Άπειρα τα τεχνάσματα που μετερχόμεθα εμείς οι ενήλικες για να βαυκαλισθούμε και να «βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους». Μα πότε ήταν τα πράγματα στη θέση τους για να είναι και τώρα; Εμείς τα νοηματοδοτούμε ούτως ή αλλέως. Αυτό είναι όλον. Κι ουδέν έτερον.

Φιλοσοφική η στόχευση του Χρήστου Συριώτη. Και το αποτέλεσμα εξαρτάται από το επίπεδο συνειδητότητας του κάθε θεατή.

Κωνσταντίνος Μπούρας

www.konstantinosbouras.gr

Info:

Ένα αγέννητο πλάσμα, περιτριγυρισμένο από νερό, μέσα στη μήτρα μιας μάνας. Μια νέα ζωή που έρχεται στον κόσμο για να γεμίσει αισιοδοξία τους ανθρώπους που νιώθουν άδειοι, χαμένοι, χωρίς ελπίδα.

«Τι κοιτάτε, ρε; τι κοιτάτε;»
«Και εσείς έτσι ήσασταν στην κοιλιά της μάνας σας»
«Γυμνοί και μόνοι»
«Έχετε χάσει τις ελπίδες σας; Μόνο οι νεκροί δεν έχουν ελπίδες».
Ένα έργο – ύμνος στη μάνα, που αναζητά τη χαμένη μας ελπίδα μέσα από την επιστροφή στην αρχή, στη μήτρα.
Το «τι κοιτάτε ρε;» ανεβαίνει για 2η φορά μετά την επιτυχία που σημείωσε προ διετίας. Μια γυναίκα, όμως, κρατά αυτή τη φορά τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ερμηνεύει η Λαμπρινή Αγιαννίτου.

Σκηνοθεσία: Χρήστος Συριώτης – Άρτεμις Αποστολοπούλου
Μουσική Σύνθεση: Τάσος Καρακατσάνης
Συγγραφή Κειμένου: Χρήστος Συριώτης
Ερμηνεία: Λαμπρινή Αγιαννίτου
Σκηνικά Κοστούμια: Ναταλία Μηλιώκα
Σχέδια & Σκίτσα: Άρτεμις Τσακνιά
Τραγούδι: Παναγιώτης Τερζάκης
Video art, Graphic animation, Φωτογραφίες: Δημήτρης Ζόγκας
Βοηθός Σκηνοθέτη: Παντελής Γερογιάννης
Μακέτα: Κωνσταντίνος Λίγκας

Πληροφορίες

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:30
Τιμή εισιτηρίου: 12 ευρώ (γενική είσοδος), 10 ευρώ (φοιτητικό)
Διάρκεια: 60 λεπτά

«Αγγέλων Βήμα»

Σατωβριάνδου 36
Ομόνοια, 104 31, Αθήνα
Τηλ: 210 5242211-213

Ο Χρήστος Συριώτης  είναι σπουδαστής στο τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Απόφοιτος της δραματικής σχολής Αθηνών του Γ. Θεοδοσιάδη.

Έλαβε μέρος ως ηθοποιός σε θεατρικές παραστάσεις όπως: Άμλετ, Φοίνισσες, Ερωφίλη, Οιδίπους Τύραννος, Επιθεωρητής, Μάλα, Δείπνο ηλιθίων, Λυδία, Οι επισκέπτες, Γαμήλια δεξίωση, Ασκητική, Άμλετ comedy, Ολόκληρος ο Σαίξπηρ σε μια ώρα, Μη γελάτε είναι σοβαρό, Χαρτοπαίχτρα, Μαύρη κωμωδία, Κύκλος με την κιμωλία, Ειρήνη, Party Time κ.α.
Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικές συνεργασίες του με τους: Γιώργο Κιμούλη, Άννα Συνοδινού, Γρηγόρη Βαλτινό, Τάκη Ζαχαράτο, Πέτρο Φιλιππίδη, Γιάννη Νικολαΐδη, Νίκο Χαραλάμπους, Γιάννη Καραχισαρίδη, Andriew Visnevski, Ηλία Ασπρούδη, Γ. Κακλέα, Κώστα Σπυρόπουλο κ.ά.
Εργάστηκε σαν βοηθός σκηνοθέτη σε αρκετές θεατρικές παραστάσεις και το 2004 διασκεύασε και σκηνοθέτησε σε πρώτη παγκόσμια θεατρική μεταφορά το έργο του Νίκου Καζαντζάκη «Ασκητική».
Το 2013 έγραψε και παρουσίασε στην σκηνή το έργο «Τι κοιτάτε, ρε;»
Έχει λάβει μέρος ως ηθοποιός σε αρκετές δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές, σε μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές ενώ δανείζει τη φωνή του σε πολλές μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες, ντοκιμαντέρ και διαφημιστικά.