ΝΥΧΙΑΝΓΚ στο ΘΕΑΤΡΟ ΠΟΡΕΙΑ. Ένα μεγαλειώδες έργο τής Ευαγγελίας Γατσωτή

Σε σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου.

 

Μία μεγάλη θεατρική συγγραφέας γεννιέται!!! Υποκλίνομαι με σεβασμό και θαυμασμό. Μακάρι να μπορούσα να γράφω εξαρχής έτσι κι εγώ.

 

Από τον ποιητή, θεατρολόγο και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα

 

Κατ’ αρχήν θέλω να δηλώσω και να διευκρινίσω πως η πρωτοεμφανιζόμενη ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΚΥΡΙΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΑΤΣΩΤΗ είναι αριστούχος φοιτήτρια στο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑ που διδάσκω εδώ και δύο χρόνια. Από την πρώτη στιγμή με εξέπληξε η διορατικότητα, η ευθυκρισία, το ανοικτό πνεύμα, το χαμόγελο τής αντίρρησης, η ευγένεια (ειδικά όταν διαφωνεί με τον συνομιλητή της), η διπλωματικότητα, η διακριτικότητα, αλλά και η συγκρουσιακότητα (όταν και όπου απαιτηθεί).

Διδάσκω στους φοιτητές/σπουδαστές/μαθητές μου δέκα βασικές αρχές:

  1. Να διαβάζετε και να βλέπετε ενεργητικά, προσεκτικά, αντικειμενικά.
  2. Να είστε ο εαυτός σας, να διατυπώνετε ευθαρσώς τις απόψεις σας, αλλά να είστε κάθε στιγμή έτοιμοι να υποχωρήσετε, να μεταμεληθείτε, να παραδεχθείτε το λάθος ή τα λάθη σας, να εξελιχθείτε.
  3. Βάση τής θεατρικής / σκηνής πράξης είναι η σύγκρουση. ΑΝ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΤΕ ΝΑ ΚΡΙΘΕΙΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΚΡΙΝΕΤΕ!!!
  4. Να πληρώνετε το κόστος των επιλογών σας τοις μετρητοίς και προκαταβολικά.
  5. Να αγαπάτε τους άλλους, ΑΦΟΥ αγαπήσετε πρωτίστως τον εαυτό σας.
  6. Να κοιμάστε με ήσυχη συνείδηση.
  7. Να χαίρεστε κάθε φορά που σας επιτίθενται.
  8. Να αναζητείτε διαρκώς την ΑΛΗΘΕΙΑ και το ΦΩΣ.
  9. Ακόμα και μέσα στο Χάος υπάρχει μια κρυμμένη ΑΡΜΟΝΙΑ.
  10. Μην κάνετε στους άλλους αυτό που δεν θέλετε να πάθετε εσείς. Η ΕΥΤΥΧΙΑ, Η ΟΜΟΡΦΙΑ, Η ΕΙΡΗΝΗ, Η ΕΥΔΟΚΙΑ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ, ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΑΙΡΕΣΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΜΑΣ… Ας χτίσουμε όλες/όλοι/όλα μαζί ένα καλύτερο μέλλον για την Ανθρωπότητα. Ας συνδημιουργήσουμε μια καινούργια διαρκή Αναγέννηση…

 

Χθες βράδυ λοιπόν, όταν πήγα αμέσως μετά το γραφείο στο ΘΕΑΤΡΟ ΠΟΡΕΙΑ δεν φανταζόμουνα ποτέ ότι θα συναντούσα τον καινούργιο ΤΣΕΧΩΦ!!!

Κι αυτό το λέγω μετά λόγου γνώσεως.

Βεβαίως απηχούνται σε αυτό το πρωτότυπο έργο οι προηγούμενοι: ειδικά ο Δημήτρης Κεχαΐδης και η Ελένη Χαβιαρά από το «Με δύναμη από την Κηφισιά», αλλά και πολλοί/πολλές άλλοι.

Όμως ακούγεται κάτω από το αριστουργηματικό αυτό κείμενο ο Ντοστογιέφσκι ο Alby, ο Pinter, o Mamet….

Γερά δομημένη πικρή κωμωδία, σαν παρτίδα τάβλι με σαφώς διαχωρισμένους και διακεκριμένους (τόσο ως προς την ιδιόλεκτο όσο και ως προς την μουσικότητα τού εκφερομένου λόγου) τους δύο συμπαίκτες. Συμπαίκτριες στην συγκεκριμένη περίπτωση. Όμως αυτοί οι ανατριχιαστικοί ρόλοι θα μπορούσαν να παιχτούν και από άντρες ηθοποιούς χωρίς να χαθεί το ελάχιστο από την αληθοφάνεια αυτού του ποιητικώς ρεαλιστικού έργου, που ούτως ή άλλως μετέχει πολλών διαστάσεων.

Η καλή συγγραφέας Ευαγγελία Γατσωτή μετέρχεται πολλών γλωσσικών, οπτικών και ηχητικών τεχνασμάτων έτσι ώστε να προσδίδει έναν σημαντικό βαθμό σουρεαλιστικής υπέρβασης αλλά και μπαρόκ ιρρασιοναλισμού στο ποιητικό δραματικό της πόνημα που μπορεί να σταθεί σε όλες τις σκηνές τού κόσμου.

Ο αριστοτέχνης σκηνοθέτης Δημήτρης Τάρλοου έτρεξε επιταχυνόμενα τον ρυθμό της πρώτης παρουσίασης τού έργου, τόσο που ελαχιστοποιήθηκαν οι αντιστικτικές παύσεις και σιωπές, όμως αυτό προσέδωσε έναν άλλον διονυσιασμό στο κείμενο εμπλουτίζοντας τη σημαντική του.

Μετά την εικοστή παράσταση μπορεί – κατά την ταπεινή μου γνώμη – αυτό το σκηνικό διαμάντι να λειανθεί και να λάμψει απολύτως.

Τυχεροί οι θίασοι που θα το ανεβάσουν σε όλον τον κόσμο. Καλό είναι να κάνουν δεκαετή συμβόλαια στους ερμηνευτές του. Είναι σαν τα έργα του Ιονέσκο που παίζονται επί δεκαετίες και κάθε φορά είναι σαν να τα βλέπουμε για πρώτη φορά.

Είναι τόσο πλούσιο και πολυεπίπεδο αυτό το κείμενο που θα ήθελα να το αναλύσω, να το προλογίσω και να φροντίσω για την έκδοσή του (καθώς και όλα τα άλλα που θα γράψει η ιδιοφυής, ιδιοφυέστατη φοιτήτριά μου).

Η δουλειά του κριτικού ανταμείβεται ηθικά όταν έστω κι ένας / μία από τους μαθητές / τις μαθήτριές του τον ξεπεράσει.

 

Υποκλίνομαι ταπεινά μπροστά σε αυτόν τον διεθνή δραματικό ογκόλιθο.

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΠΡΩΤΕΣ ΔΙΔΑΞΑΣΕΣ:  Αλεξία Καλτσίκη και Θάλεια Σταματέλου.

 

Μια παράσταση που αξίζει πολλά βραβεία. Το μεγαλύτερο όμως είναι το αυθόρμητο καταιγιστικό χειροκρότημα όλων των θεατών. Σαν χαλάζι σε τσίγκινη οροφή…

 

Έμπλεος θαυμασμού, ενθουσιασμού και χαράς,

 

 

Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας, Επισκέπτης Καθηγητής Θεατρικής Κριτικής στο ΕΚΠΑ

https://konstantinosbouras.gr

 

info:

https://poreiatheatre.com/plays/nyxiangk/?gclid=Cj0KCQjwg_iTBhDrARIsAD3Ib5ia-ZicOuVFRlhxKekjAEeA9JyYuwxEfmTYfthDkphsJWbeg9RA0oQaAsZaEALw_wcB

 

ΝΥΧΙΑΝΓΚ στο ΘΕΑΤΡΟ ΠΟΡΕΙΑ

της Ευαγγελίας Γατσωτή

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου

Η απόπειρα του θεάτρου Πορεία να συνεισφέρει ενεργά στην ανάδειξη των νέων Ελληνίδων και Ελλήνων θεατρικών συγγραφέων, φέρει τον τίτλο «Νέο Αίμα» και στο πλαίσιό της, τον Μάιο του 2022, θα παρουσιαστούν στη σκηνή υπό τις ιδανικότερες συνθήκες τα δύο θεατρικά έργα που αναδείχτηκαν ως τα εντελέστερα από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής, που καθοδήγησαν ο Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης και ο Θανάσης Τριαρίδης.

Τη «σκοτεινή» κωμωδία «Νυχιάνγκ» της μόλις δεκαοχτάχρονης σπουδάστριας Ευαγγελίας Γατσωτή, θα σκηνοθετήσει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Πορεία, Δημήτρης Τάρλοου, με τις Αλεξία Καλτσίκη και Θάλεια Σταματέλου στους δύο ρόλους του έργου.

Υπάρχει άνθρωπος που σ’ έχει νιώσει πιο πολύ από μένα;

Η Αργυρώ είναι αισθητικός και προσφέρει τις υπηρεσίες της κατ’ οίκον. Η Κάλλια χρειάζεται μανικιούρ και της κλείνει ραντεβού στο διαμέρισμά της. Η Αργυρώ καταφτάνει με τα σύνεργά της και η διαδικασία ξεκινάει. Την ιεροτελεστία του μανικιούρ διαρρηγνύει ο επίμονος ήχος κλήσης του κινητού της Κάλλιας. Η Αργυρώ θέλει επίμονα να μάθει ποιος είναι στην άλλη άκρη της γραμμής και γιατί προκαλεί τέτοια αναστάτωση στην Κάλλια. Ένα ιδιόχειρο γράμμα που θα βρεθεί στην εξώπορτα θα ανατρέψει τις εξηγήσεις, πυροδοτώντας εξομολογήσεις και συνταρακτικές αποκαλύψεις.

Ημέρες & ώρες:

Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 21:00, Κυριακή στις 19:00 

 

Διάρκεια: 80 λεπτά

 

Τιμές Εισιτηρίων:

Κανονικό: 15 ευρώ

Εκπτωτικά εισιτήρια*: Φοιτητικό, νεανικό (κάτω των 22), ανέργων, ΑΜΕΑ (67% και άνω), με την επίδειξη βεβαίωσης αναπηρίας: 12 ευρώ

*Σε συγκεκριμένες θέσεις με σειρά προτεραιότητας, απαραίτητη είναι η επικοινωνία με το ταμείο του θεάτρου για τα εισιτήρια ΑΜΕΑ.

 

ΑΓΓΛΙΚΟΙ ΥΠΕΡΤΙΤΛΟΙ:

Σάββατο 14 Μαΐου 2022, 21:00

Παρασκευή 20 Μαΐου 2022, 21:00

Πέμπτη 26 Μαΐου 2022, 21:00

Κυριακή 5 Ιουνίου 2022, 19:00

 

H χρήση προστατευτικής μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την είσοδο στο θέατρο, καθώς και κατά τη διάρκεια της παράστασης. 

 

 

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

H παράσταση πραγματοποιείται και με την υποστήριξη του This is Athens City Festival, που διοργανώνει ο Δήμος Αθηναίων και υλοποιεί η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ).

 

1 Comment

  1. Όταν η κριτική και τα σχόλεια για το έργο ενός νέου ανθρώπου προέρχοντια από κριτικούς του βεληνεκούς όπως του Κωνσταντίνου Μπούρα, καταξιωμένου στον χώρο της λογοτεχνίας, η επιτυχία είναι βεβαία…
    Συγχαρητήρια !!!

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αρχείο