%ce%b3%cf%85%cf%81%ce%b9%cf%83%ce%b1%cf%83%cf%80%ce%b9%cf%84%ce%b9_630x300

 

 

Από τον θεατρολόγο και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα

Η αλλοτρίωση της ανυποψίαστης γυναίκας στον μικροαστικό γάμο είναι το θέμα αυτής της μαυρόασπρης κωμωδίας του γνωστού διδύμου. Αλήθεια γιατί βραβεύτηκε μόνον ο ένας εκ των δύο με το Νόμπελ; Λεπτομέρειες θα μου πεις. Εδώ το πήρε και ο …Μπομπ Ντύλαν. Ας μην ξεχνάμε ότι την χρονιά που δόθηκε το παγκόσμιο λογοτεχνικό κύπελλο στον Ιταλό κωμωδιογράφο, η Σουηδική Ακαδημία το στέρησε από τον κατά πολύ αξιότερο Χάρολντ Πίντερ για να του το δώσει την επόμενη φορά λίγο πριν τον αποτελειώσει ο καρκίνος και καταστεί έτσι ακίνδυνος για τα θολά νερά των παγκοσμιοποιημένων πνευματικών μας πραγμάτων. Όλη η γη ένα χωριό. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Δεν ασκώ εδώ κριτική στον θεσμό των Βραβείων Νόμπελ Λογοτεχνίας, αλλά κυρίως στην προσπάθεια κάποιων να ελέγξουν την πανανθρώπινη συνειδητότητα και να παροχετεύσουν έτσι την υγιή δημιουργικότητα σε ακίνδυνες και ασήμαντες εν πολλοίς ομφαλοσκοπήσεις. Αρκετά μέχρι εδώ. Ας αφήσουμε τα γενικόλογα κι ας ασχοληθούμε με την παράσταση αυτού του φεμινιστικού έργου που ερμήνευσε μοναδικά με την ακρίβεια μεθυσμένου παραπατούντος κλόουν η Βάσια Βασιλείου σε σκηνοθεσία Γιάννη Τσούκα. Αλήθεια, τι ήταν όλ’ αυτά τα τσαλίμια και η υπερκινητικότητα της ηθοποιού; Για να κρύβουν μήπως το παρωχημένο ενός μάλλον παλιομοδίτικου προ-φεμινιστικού κειμένου; Αν εξαιρέσεις τις όποιες κοινωνικές παθολογίες των καταλοίπων της πρώην Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, όπως ενισχύθηκαν κι επιτάθηκαν από τον Ρωμαιοκαθολικισμό, κατά τα λοιπά το κείμενο ήταν από αναμενόμενο έως …μπανάλ. Εντάξει κυρά μου, βρήκες τον οργασμό με έναν «ξένο» συνάδελφο στο πρώτο κοντινό ξενοδοχείο και μετά αποφάσισες να γυρίσεις στην ασφάλεια και στη βολή του σπιτιού της «αγίας οικογένειας», μόνο που αυτή η αναπάντεχη αλλά προ-οικονομημένη εμπειρία σε άλλαξε και τάραξε τα λιμνάζοντα νερά των συμβάσεων. Τώρα πρέπει να φύγεις σαν τη Νόρα από το «Κουκλόσπιτο» του Ίψεν, μόνο που εκείνη δεν είχε τόσο ταπεινά κίνητρα, ήταν ηθική κι αναζητούσε την πνευματική και ψυχοσωματική της ολοκλήρωση κι όχι απλώς ένα πήδημα της κακιάς ώρας με έναν άντρα που είχε προφανώς κι εμφανώς «προβλήματα με τις γυναίκες» και ήταν εν πολλοίς «ανίκανος» με εκλάμψεις. Εντάξει, το κατανοήσαμε ότι ο σκοπός ήταν χιουμοριστικός, χωρίς όμως την εμπνευσμένη σκηνοθεσία και την εκπληκτική πραγματικά ηθοποιό, το όλον θέαμα θα ήταν από βαρετό έως ασύστατο. Είναι τόσο καλή, εκφραστική και κάτοχος των εκφραστικών της μέσων η Βάσια Βασιλείου (κυπριακής καταγωγής μήπως;) που θα της πρότεινα να πρωταγωνιστήσει σε …διαφημίσεις, γιατί μόνον έτσι θα τραβήξει την προσοχή του ευρέος κοινού και θα ανακαλύψουν οι πάντες το πληθωρικό ταλέντο της. Δυστυχώς. Λατρεύω τους νέους ανθρώπους που παλεύουν σε περιφερειακά θεατράκια σε έναν αγώνα άνισο με τους τηλεοπτικούς αστερίσκους κι …αστερίες. Το ΘΕΑΤΡΟ ΠΚ είναι ένα ζωντανό κύτταρο Πολιτισμού που τιμάει την πνευματική κίνηση του λεκανοπεδίου.

Κωνσταντίνος Μπούρας

www.konstantinosbouras.gr

info:

http://www.pktheater.gr/index.php?target=play&alias=%E2%80%9C%CE%93%CF%8D%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B1%20%CF%83%CF%80%CE%AF%CF%84%CE%B9%E2%80%9D%20%CF%84%CF%89%CE%BD%20%CE%9D%CF%84%CE%AC%CF%81%CE%B9%CE%BF%20%CE%A6%CE%BF%20%CE%BA%CE%B1%CE%B9%20%CE%A6%CF%81%CE%AC%CE%BD%CE%BA%CE%B1%20%CE%A1%CE%AC%CE%BC%CE%B5

«Γύρισα Σπίτι»
των Ντάριο Φο και Φράνκα Ράμε

Εισιτήρια : VIVA ΓΥΡΙΣΑ ΣΠΙΤΙ

Είναι μια γυναίκα, είναι μόνη, ξεσπά, ονειρεύεται. Θέλει να δραπετεύσει, θέλει να κάνει μια καινούργια αρχή μα καταλήγει πάντα στα δεδομένα της, στη βάση της. Μια πολύπλευρη προσωπικότητα που καταφέρνει να σου δώσει όλα εκείνα που χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις ένα μαγικό ταξίδι στον κόσμο της.
Δεν είναι μια ακόμα ιστορία. Δεν είναι μια ακόμα γυναίκα. Σίγουρα ταυτίζεσαι μα δεν είναι η φίλη σου. Σίγουρα δείχνει μια γυναίκα της διπλανής πόρτας αλλά η διπλανή σου πόρτα ποτέ δε θα τη φιλοξενούσε.
Με γρήγορες εικόνες και εναλλαγές που κρατούν το θεατή σε μία αγωνία για το τι θα ακολουθήσει , το “Γύρισα σπίτι” γίνεται η σπίθα που θα ανάψει μια πυρκαγιά συναισθημάτων. Τι μπορεί να καταφέρει αυτή η ηρωίδα; Ποιος είναι ο αθώος και ποιος ο ένοχος; ‘Εχει δίκιο ή άδικο στην όλη ιστορία;
Ένα δροσερό και πάντα επίκαιρο έργο για όλα εκείνα που τις γυναίκες απασχολούν. Ένα έργο για όλα εκείνα που οι άντρες, επιτέλους, πρέπει να μάθουν. Ερμηνευμένο από μία ηθοποιό με σκηνική εμπειρία και σκηνοθετημένο από έναν νέο που ζει και αντιλαμβάνεται τον κόσμο κάπως πιο κινηματογραφικά.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Γιάννης Τσούκας
Ερμηνεία: Βάσια Βασιλείου
Κοστούμια: Μάγδα Καλορίτη
Μακιγιάζ: Ελισάβετ Πέτρου
Φωτογραφίες: Τάκης Χρυσικός
Μουσική επιμέλεια: Γιάννης Τσούκας
Βοηθός ενδυματολόγου: Χριστίνα Ευσταθίου

Πρεμιέρα: 6 Νοεμβρίου 2016
Παραστάσεις: κάθε Κυριακή στις 21.15 (έως τις 18/12/2016)
Διάρκεια: 70 λεπτά
Τηλ. 210 9011677
Θέατρο ΠΚ (Κασομούλη 30, μετρό Νέος Κόσμος)
www.pktheater.gr
Εισιτήρια: 10 € κανονικό, 5 € μειωμένο (φοιτητικές, άνεργοι)
Προπώληση: 8 €
Ειδικές τιμές για γκρουπ άνω των 10 ατόμων

Υπεύθυνη Επικοινωνίας-Γραφείο Τύπου:
Σοφία Καραγιάννη (6946 342815 / sofiakarayianni@gmail.com)

 

Ωρες Παράστασης :

6/11/16-18/12/16

21:15

 

Διάρκεια Παράστασης

70

Τιμή Εισιτηρίου:

8.00 €