Μια μεταμοντέρνα ασυνάρτητη, ακατάληπτη, «τυχαία», βερμπαλιστική, αγγλοσαξωνικού παραληρήματος «Πορνογραφία» στο «Θησείον, ένα θέατρο για τις Τέχνες», θέαμα αντίστοιχο με τον «Καθένα» (“Everyman” στο Μεσαιωνικό θρησκευτικό ηθικοπλαστικό δράμα, εδώ από την …ανάποδη!).

 

Από τον θεατρολόγο και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα…

 

Διευκρινίζω ευθύς εξαρχής ότι νεωτερικότητα από νεωτερικότητα έχει διαφορά και ότι δεν αντέχω να παραληρεί κανείς (ή ο «Πας είς» – Everybody – Everyman) πάνω από το κεφάλι μου για δύο ώρες. Αφού μπερδέψαμε για τα καλά την Τέχνη με την ψυχιατρική και την επί σκηνής δραματοθεραπεία σπεύδω να δηλώσω αναφανδόν υπέρ τέτοιων μεθόδων όταν όμως λειτουργούν ψυχοθεραπευτικά και για τον θεατή, όταν είναι διαδραστικά θεάματα και όχι αυτισμοί κακώς εννοούμενοι…

Σπεύδω αμέσως να τονίσω την αξιοσύνη των ηθοποιών και ειδικά της απολύτως κινηματογραφικώς ρεαλιστικής Δανάης Παπουτσή. Όμως θέατρο με παραληρήματα που ακούμε αποσπασματικά στο μετρό, στον φωταγωγό ή από την …κλειδαρότρυπα, δεν γίνεται! Γίνεται;;;!!!

Αυτή η αγγλοσαξωνική θεωρητικοποίηση τού ευτελούς έχει τη φιλοσοφική της βάση στις θεωρίες του βραβευμένου Ζακ Μονώ περί «Τύχης κι Αναγκαιότητας». Σπάσαμε το Εγώ, την δραματική φωνή σε χιλιάδες κομμάτια και τώρα ανασυνθέτουμε (χωρίς την αθωότητα των παιδιών) το δικό μας μεταμοντέρνο μωσαϊκό-κουρελού, άλλο κάθε φορά, έτσι χωρίς στόχο και πρόγραμμα, απλώς για να ξύσουμε τις πολιτισμικές πληγές μας και να αναχαράξουμε ως γίδες τα αδιέξοδά μας. Μάλιστα! Μόνο που «με πορδές αυγά δεν βάφονται» και με τυχαίες «εξομολογήσεις» (εν πολλοίς στημένες και στυλιζαρισμένες) θεατρικό γεγονός δεν συντελείται.

Αφόρητα βερμπαλιστικό, άτεχνο δραματουργικώς, ανύπαρκτο αισθητικώς, ανυπολόγιστο όσον αφορά τους σχεδιασμούς και τις προθέσεις του συγγραφέα το εργάκι αυτό του Simon Stephens που αν δεν έγραφε σε αυτή τη γλώσσα δεν θα είχε και την τύχη να βιώσει τα ευοίωνα για αυτόν και την τσέπη του αποτελέσματα αυτού του πολιτιστικού και πολιτισμικού ιμπεριαλισμού που βιώνουμε εκόντες-άκοντες (του στυλ «έχω το μαχαίρι έχω και το πεπόνι» και σας επιβάλλω την …κακογουστιά μου).

Όσο για τους επί σκηνής …αυνανισμούς, έχουν γίνει μάστιγα αυτή την θεατρική περίοδο. Και δεν είναι όλα τα έργα …μαλακίες όπως αυτή η υποτιθέμενη «Πορνογραφία» που μόνον ως τίτλος μπορεί να γαργαλήσει τα κατώτατα ένστικτα του υποψήφιου θεατή που φεύγει (ως είδα) απηυδισμένος και αμήχανος.

Παρ’ όλα αυτά, η παράσταση ήταν σοβαρή, επαγγελματική, ευσύνοπτη, με ιδιαίτερο μέλημα των συντελεστών της για τον εικαστικό σχολιασμό των δρώμενων και των λεγόμενων. Οι φωτοσκιάσεις έγραφαν ένα δεύτερο «μετά-κείμενο» απείρως πιο ενδιαφέρον κι ελκυστικό από το εκφερόμενο.

Απαξάπαντες οι συντελεστές ηρωικοί! Ας διαλέγουν τουλάχιστον κείμενα που να στέκουν θεατρικώς και δραματικώς και να μην αναλώνονται παρασυρόμενοι από τις σειρήνες του χαοτικού, μεταιχμιακού, παρακμιακού, κρίσιμου Καιρού μας. Είμαι βέβαιος ότι όλα αυτά τα παρόμοια υποπροϊόντα της καπιταλιστικής απαξίωσης κάθε πνευματικότητας θα καταλήξουν σύντομα στον ανακυκλωτήρα της Ιστορίας ή σαν …λίπασμα στα αναγεννησιακά έργα του Μέλλοντος που θα ανακαλύψουν τις κλασικές αρμονίες και ξαναχτίσουν πάνω τους αθάνατα αριστουργήματα, όταν η καταστροφική μανία … του Σίβα θα έχει κοπάσει και το (αναπόφευκτο;) έργο της αποδόμησης του Δυτικού Πολιτισμού θα έχει ολοκληρωθεί. Πονώ και θλίβομαι για όλ’ αυτά. Όμως το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να παρατηρώ ως επαρκής αναγνώστης-θεατής το ιστορικό γίγνεσθαι και να το καταγράφω για τους ερευνητές του Μέλλοντος, ως μάρτυρας στο Δικαστήριο του Αδέκαστου Χρόνου.

Κωνσταντίνος Μπούρας

www.konstantinosbouras.gr

Info:

https://www.ticketservices.gr/event/pornografia-theatro-thiseion/?lang=el

η PRO4 παρουσιάζει
στο
θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ

το έργο
«Πορνογραφία»
του Simon Stephens
σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μπίτου

από την Ομάδα ΑΣΙΠΚΑ

πρώτη φορά στην Ελλάδα
για 9 παραστάσεις

πρεμιέρα:
Κυριακή 23 Απριλίου 2017, 21:30

Αν είχα τη δύναμη, θα έριχνα μια βόμβα σε όλα αυτά. Σε κάθε άλογο που βόσκει. Σε κάθε αλουμινένιο υπόστεγο. Σε κάθε δέντρο που έχει γείρει ο αέρας. Σε κάθε κεραία τηλεφωνίας. Σε κάθε νεκροταφείο. Να τα σβήσω όλα από το δέρμα του κόσμου .

Η Ομάδα ΑΣΙΠΚΑ του Δημήτρη Μπίτου και της Ειρήνης Δράκου παρουσιάζει, για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τις 23 Απριλίου, την Πορνογραφία του Simon Stephens, στο θέατρο Θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ. Μια παράσταση, βασισμένη στο ομώνυμο έργο του βραβευμένου συγγραφέα, για το τώρα και το πάντα που ταράσσει την ανθρωπότητα, την εξάπλωση της βίας, σε περιοχές όμως, που μέχρι χθες μας ήταν αδιανόητο να φανταστούμε. Έχει χαρακτηρισθεί ως ένα έργο για την αστική ζωή: για την πολυσυλλεκτική μητρόπολη που καταβροχθίζει τις ζωές μας. Προσθέτουμε με τη σειρά μας, ένα έργο για «το παγκόσμιο χωριό» ως φαντασιακή πραγματικότητα όπως επικοινωνούμε ιδιωτικά από τις οθόνες μας σήμερα, και του εαυτού μέσα σΆ αυτό. Ένα έργο για την απόσταση που χρειάζεται κανείς να διανύσει μεταξύ θεάματος κι αληθινής ζωής.

Κάθε Κυριακή και Δευτέρα από τις 23 Απριλίου, γινόμαστε όλοι θεατές (?) και «μάρτυρες» μιας Ευρώπης κι ενός κόσμου που μας παρασύρει στη δίνη της αλλαγής του με αφορμή τις τρομακρατικές επιθέσεις στο (επίκαιρο και σήμερα) Λονδίνο του 2005. Το ίδιο το έργο γράφτηκε από τον Stephens στον απόηχο του τρομοκρατικού εκείνου χτυπήματος στη βρετανική πρωτεύουσα την 7η Ιουλίου, το οποίο συνέπεσε με την ανακοίνωση της ανάληψης των Ολυμπιακών Αγώνων (2012) και την παγκόσμια δράση – αντίδραση (Live 8) που έλαβε χώρα μέσω συναυλιών με αφορμή τη Σύνοδο των G8 (Group 8) για την αντιμετώπιση της φτώχειας.

Το Λονδίνο μεγαλώνει. Εντυπωσιακά. Παρά τη ροπή του στις βομβιστικές επιθέσεις.
Και τα χιλιάδες χρόνια φωτιάς. Είναι μια πόλη που φλέγεται διαρκώς.
Που είναι πάντα υπό καθεστώς επίθεσης.

Για την ΑΣΙΠΚΑ
Η Ομάδα ΑΣΙΠΚΑ ιδρύθηκε το 2007 από τον σκηνοθέτη Δημήτρη Μπίτο και την ηθοποιό Ειρήνη Δράκου.
Από το 2007 η ΑΣΙΠΚΑ έχει πάνω από 13 παραστάσεις και performances στο ενεργητικό της, τις οποίες έχει παρουσιάσει τόσο σε θεατρικούς χώρους όσο και σε μη συμβατικούς (εγκαταλειμμένα κτίρια, δημόσιους χώρους, μνημεία) καθώς και τέσσερις κινηματογραφικές παραγωγές, τρεις ταινίες μικρού μήκους και μια ταινία μεγάλου μήκους. Η τελευταία, ο ΑΝΕΜΙΣΤΗΡΑΣ (2013) συμμετείχε πρόσφατα σε διεθνή Φεστιβάλ Κινηματογράφου στο Λέτσε της Ιταλίας, στην Κύπρο, στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας, στο Σύδνεϋ και τη Μελβούρνη της Αυστραλίας, στο Βισμπάντεν της Γερμανίας, σε Ελσίνκι, Μόσχα, Εδιμβούργο και Ινδία.
Ανάμεσα σε άλλα, η Ομάδα έχει προσκληθεί και συμμετάσχει στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου (2012) με την παράσταση ΑΝΤΙΓΟΝΗ του Σοφοκλή (Μικρή Επίδαυρος), στο Εθνικό Θέατρο με το project ΣΤΟΕΣ (2011) και στα πλαίσια του IETM ATHENS με την παράσταση µΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΗ ΧΩΡΑΆ στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο (2013).

ΑΣΙΠΚΑ / ASIPKA THEATER GROUP
EMAIL: asipkatheater@gmail.com
SITE: http://asipkatheater.wixsite.com/asipka-theater-group/home
FB: https://web.facebook.com/groups/asipkatheater/?fref=ts&_rdr

Να τα σβήσω όλα από το δέρμα του κόσμου. Να τα ξεριζώσω.

Ταυτότητα παράστασης:
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μπίτος
Μετάφραση: 
Χρήστος Νικολόπουλος
Δραματουργική Επεξεργασία : 
Ειρήνη Δράκου, Δημήτρης Μπίτος
Σκηνικά – Κοστούμια: 
Νόρα Δεληδήμου

Παίζουν: 
Ειρήνη Δράκου, Δανάη Παπουτσή, Βασιλική Σουρρή, Αντώνης Τσίλλερ
Συμμετέχει: 
Θοδωρής Τσάτσος

Σχεδιασμός αφίσας: Νόρα Δεληδήμου

Πληροφορίες:
Πρεμιέρα: 
23 Απριλίου 2017 στις 21:30

Ημέρες και Ώρες παραστάσεων:
Κάθε Κυριακή και Δευτέρα στις 21.30
(λόγω της αργίας της 1ης Μαΐου, η παράσταση θα πραγματοποιηθεί στις 2 Μαΐου)

Τιμές εισιτηρίου: 
Γενική είσοδος: 
12€
Μειωμένο: 
8€

Διάρκεια: 100 λεπτά

Προπώληση εισιτηρίων από Ticket Services:
Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39 (εντός Στοάς Πεσμαζόγλου)
Τηλεφωνικά: 210.7234567
Online: www.ticketservices.gr
και σε όλα τα καταστήματα PUBLIC

Προπώληση και κρατήσεις εισιτηρίων από το θέατρο «Θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ»:
Τουρναβίτου 7, Αθήνα (Ψυρρή)
Τηλέφωνο ταμείου: 210-3255444
Πληροφορίες: Δευτέρα – Παρασκευή 10:00-17:00
Πώληση εισιτηρίων: μόνο τις ημέρες των παραστάσεων 17:00 – 21:15

Πρόσβαση:
«θησείον – ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ»
Τουρναβίτου 7, Αθήνα (Ψυρρή)
Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος: Σταθμός Θησείο
Μετρό: Γραμμή 3, Μοναστηράκι

Διοργάνωση:
Σάρδης Εμμανουήλ
Οργάνωση και Παραγωγή Πολιτιστικών Εκδηλώσεων
Τουρναβίτου 7, Αθήνα | 210-3235351,
info@pro4.gr
www.pro4.gr
https://www.facebook.com/pro4.productions/

θησείον
ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ
Τουρναβίτου 7, Θησείο
210 3255444

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ 
κανονικό: 12€
μειωμένο: 8€ (φοιτητικό, ΑΜΕΑ, ανέργων, άνω των 65)

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Πρεμιέρα:
 23 Απριλίου 2017 στις 21:30
Ημέρες και Ώρες παραστάσεων: 
Κάθε Κυριακή και Δευτέρα στις 21.30
(λόγω της αργίας της 1ης Μαΐου, η παράσταση θα πραγματοποιηθεί στις 2 Μαΐου)

Τιμές εισιτηρίων:
 

Γενική είσοδος: 12€
Μειωμένο: 8€

Διάρκεια παράστασης: 100 λεπτά

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ

Ticket Services
Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου)
Τηλεφωνική αγορά: 210 7234567
Online: http://www.ticketservices.gr
Και σε όλα τα καταστήματα PUBLIC

Οι τηλεφωνικές και οι online αγορές περιλαμβάνουν χρέωση υπηρεσίας 10% ανά εισιτήριο
(Κανονικό: 13,20€ | Μειωμένο: 8,80€)

Τα εισιτήρια που αγοράζονται τηλεφωνικά και online παραλαμβάνονται στο ταμείο του θεάτρου με μια ταυτότητα ή με την πιστωτική κάρτα που χρησιμοποιήθηκε. Επίσης η παραλαβή μπορεί να γίνει και από το εκδοτήριο της Ticket Services στην Πανεπιστημίου 39

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ
ΣΑΡΔΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ – PRO4
Οργάνωση και παραγωγή
πολιτιστικών εκδηλώσεων
ΑΦΜ: 027280042 ΔΟΥ: ΣΤ’ ΑΘΗΝΩΝ
Εδρα: Τουρναβίτου 7, Αθήνα