Το απόλυτο θρίλερ που οι αθεόφοβοι, «αδέκαστοι», main-stream «κριτικοί» το αξιολογούν με δύο αστεράκια. Αιδώς Αργείοι!!! Υπάρχει και κοινό και βλέπει…
Από τον ποιητή και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα
Σε μια άδεια αίθουσα, απόλαυσα σε σχεδόν ιδιωτική προβολή (ένεκα τα δύο αστεράκια των «κριτικών») την ωραιότερη ταινία μυστηρίου που έχει βγάλει ο ελληνικός κινηματογράφος τα τελευταία τριάντα χρόνια. Τέλειο σενάριο, άψογη πλοκή, χωρίς κενά, ρυθμός εκλεκτικός, ερμηνείες ασύλληπτες, ντεκόρ και κοστούμια καταπληκτικά, ρεσιτάλ υποκριτικής από τον πρωταγωνιστή με το αντιεμπορικό αλλά αξιομνημόνευτο όνομα: Πυγμαλίων Δαδακαρίδης. Και μόνον ο τρόπος που έβαζε κι έβγαζε τα γυαλιά του ήταν συναρπαστικός. Ως δύσκολος θεατής, που έχω δει κι έχω δει σαράντα χρόνια τώρα δεν ενθουσιάζομαι εύκολα. Έψαξα να βρω ψεγάδι και δεν βρήκα. Τέλειοι όλοι τους. Δείτε αυτή την ταινία. Παίζεται (ακόμα) σε αρκετές αίθουσες. Η «Αλκυονίδα» την κατέβασε την Κυριακή χωρίς να ενημερώσει το κοινό της. Κρίμα. Πρέπει δηλαδή να περνάμε μέσα από τα συστήματα και τους νταβατζήδες με τα χοντρά λεφτά για να υπάρχουμε στον χώρο της Τέχνης; Και το αισθητήριο του κοινού; Οι πραγματικά αδέκαστοι κριτικοί; Φιμωμένοι ή καταιγισμένοι από τις πανάκριβες ακριβοπληρωμένες καταχωρήσεις των άλλων. Ο κόσμος απομακρύνθηκε από τον κινηματογράφο, όχι μόνον λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά γιατί έβλεπε πολυδιαφημισμένες και πολυσυζητημένες ανοησίες (για να μην το πω πιο …λαϊκά). Καιρός είναι τώρα να λάμψει η Αλήθεια και να πάρουμε το σπαταλημένο χρήμα μας πίσω. Γυρίστε την πλάτη στα πανάκριβα κουρέλια που σας σερβίρουν. Είναι σαν τα «ρούχα του βασιλιά» από το υπέροχο παραμύθι του Άντερσεν. Μακριά από το Main stream!!! Είναι για τα πρόβατα. Εκτός αν θεωρείτε ότι ανήκετε στο κοπάδι και χρειάζεστε …βοσκό. Τότε… είστε άξιοι της μοίρας σας. Δείτε αυτή την ταινία και δεν θα χάσετε.
Θα πρότεινα στους συντελεστές να εκπονήσουν και το δεύτερο μέρος: ο εγκληματολόγος παντρεύεται τη νοσοκόμα, μοιράζεται το μενταγιόν μαζί της. Εκείνη σκοτώνεται σε αυτοκινητιστικό. Ο δράστης την εγκαταλείπει. And so on…
Κρίμα γι’ αυτήν την πανέμορφη χώρα με τους άξιους ανθρώπους και τα καλά μυαλά. Πρέπει να βγουν έξω για να λάμψουν. Έτσι δεν είναι; Κι η Κάλλας αν έμενε εδώ θα ήταν μια χοντρή Μαρία Καλογεροπούλου στο πίσω μέρος της χορωδίας (θα την είχαν σκάσει την κακομοίρα! Τουλάχιστον τώρα πήγε από …Έρωτα! Τουλάχιστον αυτό είναι κάτι μεγαλειώδες, αντάξιο σε έναν καλλιτέχνη ολκής).
Κωνσταντίνος Μπούρας
Info:
http://www.athinorama.gr/cinema/movie/eteros_ego-10054855.html
Έτερος Εγώ
Θρίλερ 2016 | Έγχρ. | Διάρκεια: 101′
Eλληνική ταινία, σκηνοθεσία Σωτήρης Τσαφούλιας με τους: Δημήτρη Καταλειφό, Φρανσουά Κλιζέ, Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Μάνο Βακούση, Ιωάννα Κολλιοπούλου
Ένας εκκεντρικός, μοναχικός εγκληματολόγος αναλαμβάνει να βοηθήσει στην εξιχνίαση μιας σειράς τελετουργικών φόνων, τους οποίους ο δράστης συνοδεύει με πυθαγόρεια ρητά.
Το «Έτερος Εγώ» μοιάζει να έχει βγει από μοδάτο λογοτεχνικό μπεστ σέλερ, όπου μαθηματικά, εγκλήματα και φιλοσοφία συναντιούνται σε ένα τυπικό αστυνομικό θρίλερ της μετα-«Seven» εποχής. Μόνο που εδώ το ερμηνευτικό κλειδί δεν είναι τα θανάσιμα αμαρτήματα, αλλά οι φίλιοι αριθμοί του Πυθαγόρα και για όσο Φίντσερ απολαμβάνουμε άλλο τόσο Φώσκολο πρέπει να υποστούμε. Και αυτό γιατί ο Τσαφούλιας διαθέτει ιδέες και μια σχετική γνώση για το πώς δομείται ένα σύγχρονο θρίλερ, δεν διαθέτει όμως ούτε τα μέσα να στήσει μια ευπρόσωπη παραγωγή που απαιτεί μια ταινία του είδους (όλα θυμίζουν τηλεοπτικό επεισόδιο ελληνικού «CSI») ούτε τη σεναριακή στιβαρότητα η οποία θα τον κρατούσε μακριά από λογικές αυθαιρεσίες, ευκολίες στην εξέλιξη της πλοκής και σχηματική περιγραφή των χαρακτήρων.